ENG
  • Ученість — солодкий плід гіркого коріння.

  • Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів

  • Вчись не для того, щоб знати більше, а для того, щоб знати краще.

  • Важлива не кількість знань, а якість їх.

  • Є тільки одне благо - знання й тільки одне зло - неуцтво.

  • Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність.

  • Бич людини - це уявлюване знання.

  • Знання - сила.

  • Знання - знаряддя, а не ціль.

  • Запам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним.

Донбаська державна
машинобудівна академія

Факультет автоматизації машинобудування й інформаційних технологій

Вітаємо ювілярів!

Ректорат, профком і медіагрупа «Академія» щиро вітають ювілярів січня 2025 року:

П'ятниця, 31 січня 2025
«Срібло» на чемпіонаті України з легкої атлетики

Чемпіонат України з легкої атлетики в приміщенні, командний чемпіонат України з багатоборства се...

Четвер, 30 січня 2025
107 років від бою під Крутами

29 січня в Україні вшановують пам’ять Героїв Крут – молодих захисників України, які 1918 року ві...

Середа, 29 січня 2025
На третьому вебінарі зі штучного інтелекту

На третьому вебінарі дослідників штучного інтелекту відбувся майстер-клас із роботи над конкурсн...

Вівторок, 28 січня 2025
27 січня – день вшанування пам’яті жертв Голокосту

1 листопада 2005 року Генеральна Асамблея ООН ухвалила резолюцію № 60/7 «Пам’ять про...

Понеділок, 27 січня 2025

Кафедра Автоматизації виробничих процесів

Проєкти навчальних планів

Спеціальність G7 «Автоматизація, комп'ютерно-інтегровані технології та робототехніка»

НАВЧАЛЬНИЙ РІК

2025-2026

Навчальний план (проєкт) G7 бакалавр АВП (денна)

Навчальний план (проєкт) G7 бакалавр АВП (денна приск. 2 роки)

Навчальний план (проєкт) G7 бакалавр АВП (денна приск. 3 роки)

Навчальний план (проєкт) G7 магістр АВП (денна ОПП 1.4 роки)

Навчальний план (проєкт) G7 магістр АВП (денна ОНП 2 роки)

Навчальний план (проєкт) G7 бакалавр АВП (заочна осн.)

Навчальний план (проєкт) G7 бакалавр АВП (заочна приск.)

Навчальний план (проєкт) G7 магістр АВП (заочна ОПП 1.4 роки)

Спеціальність 174 «Автоматизація, комп'ютерно-інтегровані технології та робототехніка»

НАВЧАЛЬНИЙ РІК

2024-2025

Навчальний план 174 (проєкт) АВП (денна бакалавр)

Навчальний план 174 (проєкт) АВП (денна приск. 2 роки бакалавр)

Навчальний план 174 (проєкт) АВП (денна приск. 3 роки бакалавр)

Навчальний план 174 (проєкт) АВП (денна магістр ОПП 1.3 роки) - дод. прийом

Навчальний план 174 (проєкт) АВП (денна магістр ОПП 1.4 роки)

Навчальний план 174 (проєкт) АВП (денна магістр ОНП 2 роки)

Навчальний план 174 (проєкт) АВП (заочна осн. бакалавр)

Навчальний план 174 (проєкт) АВП (заочна приск. бакалавр)

Навчальний план 174 (проєкт) АВП (заочна магістр ОПП)

2025-2026

Навчальний план (проєкт) 174 бакалавр АВП (денна)

Навчальний план (проєкт) 174 бакалавр АВП (денна приск. 2 роки)

Навчальний план (проєкт) 174 бакалавр АВП (денна приск. 3 роки)

Навчальний план (проєкт) 174 магістр АВП (денна ОПП 1.4 роки)

Навчальний план (проєкт) 174 магістр АВП (денна ОНП 2 роки)

Навчальний план (проєкт) 174 бакалавр АВП (заочна осн.)

Навчальний план (проєкт) 174 бакалавр АВП (заочна приск.)

Навчальний план (проєкт) 174 магістр АВП (заочна ОПП 1.4 роки)

Спеціальність 151 «Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології»

НАВЧАЛЬНИЙ РІК

2023-2024

Навчальний план 151 (проєкт) АВП (денна бакалавр) - з 2 курсу

Навчальний план 151 (проєкт) АВП (денна приск. бакалавр) - з 2 курсу

Навчальний план 151 (проєкт) АВП (денна магістр ОНП 2 роки) - з 2 курсу

Навчальний план 151 (проєкт) АВП (денна магістр ОПП 1.4 роки) - з 2 курсу

Навчальний план 151 АВП (PhD) - з 2 курсу

Навчальний план 151 (проєкт) АВП (заочна осн. бакалавр) - з 2 курсу

Навчальний план 151 (проєкт) АВП (заочна приск. бакалавр) - з 2 курсу

Навчальний план 151 (проєкт) АВП (заочна магістр ОПП) - з 2 курсу

Підвищення кваліфікації

Alexander V Perig DSEA, Kramatorsk, Ukraine is Adv Ed Memb of Acta

Пiдвищення педагогiчної майстерностi - Перiг Олександр - ЗНТУ - 2020

Пiдвищення педагогiчної майстерностi - Перiг Олександр - тренiнг_Online_Грецiя - 2020

Пiдвищення педагогiчної майстерностi - Сагайда Павло - тренiнг_Online_Грецiя - 2020

П_двищення педагог_чної майстерност_ - Субот_н Олег - ДонОЦТК-1 - 2020

П_двищення педагог_чної майстерност_ - Субот_н Олег - ДонОЦТК-2 - 2020

Сертифiкат Festo - Люта Анастасiя - Київ_Україна - 2019

Сертифiкат Sicorsky Challenge - Люта Анастасiя - НТУ_КП_ - 2019

Сертифiкат Tempus - Сагайда Павло - Бельгiя_СКВ - 2015

Сертифiкат Tempus - Сагайда Павло - Нiмеччина_Iльменау - 2015

Сертифiкат Tempus - Сагайда Павло - Словакiя_Нiтра - 2016

Сертифiкат Tempus - Суботiн Олег - Нiмеччина__Iльменау - 2015

Сертифiкат Tempus - Суботiн Олег - Словакiя_Нiтра - 2014

Сертифiкат Tempus - Суботiн Олег - Словакiя_Нiтра - 2016

Сертифiкат Шнайдер - Разживiн Олексiй - Краматорськ_Україна - 2020

Сертифiкат Шнайдер - Суботiн Олег - Краматорськ_Україна - 2020

Сертифікат Editorial Board Member Періг Олександр 2021

Сертифікати ПК Костіков Суботін Разживін Періг Руденко ІПММ 2021

Пiдвищення педагогiчної майстерностi - Перiг Олександр - тренiнг Online Дубай Об'єднані Арабські Емірати - 2021

Наказ ДДМА Підвищення кваліфікації (стажування) в ЧНУ

Підвищення педмайстерності ЧНУ 2021

Підвищення кваліфікації ЧНУ 2021

Стажування ІППО ОЦТК 2021 СуботінО. В.

СТУДЕНТСЬКИЙ НАУКОВИЙ ГУРТОК ІЗ ОПРАЦЮВАННЯ ЧАСТОТНИХ ХАРАКТЕРИСТИК АУДІОДОРІЖОК МУЗИЧНИХ ІНСТРУМЕНТІВ

Керівники:к.т.н., доц. Люта А.В. .


В цьому гуртку студент може спробувати себе в якості саунд продюсера, який налаштовує цифрові сигнали доріжок музичних інструментів, що прописані наживо чи програмно:

- знайомляться з основними етапами зведення музичного треку;

- вивчають основні проблеми, які потрібно вирішити для того, щоб інструменти звучали в міксі чисто, не заважали один одному і не глушили;

- навчаються працювати з частотними характеристиками музичних доріжок (різних музичних інструментів);

- навчаються налаштовувати частотні діапазони звучання аудіо доріжок;

- навчаються виявляти та видаляти резонансні частоти цифрових сигналів;

- навчаються вирішувати частотні конфлікти за допомогою технології сайдчейн (динамічна еквалізація);

- навчаються робити автоматизацію налаштування цифрових сигналів аудіодоріжок;

- навчаються робити зведення та майстерінг аудіотреку.

Вирішення частотних конфліктів за допомогою технології сайдчейн (динамічна частотна еквалізація)

В роботі гуртка приймали участь магістранти Криворучек Віталій Вікторович, Горбачов Олександр Сергійович. Зарезультатами роботи плануються наукові статті.

СТУДЕНТСЬКИЙ НАУКОВИЙ ГУРТОК З КОМП’ЮТЕРНОЇ ОБРОБКИ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Керівники: к.т.н., доц. Періг О.В.


Науковий студентський гурток з комп’ютерної обробки наукових досліджень знайомить студентів кафедри АВП з практичними застосуваннями обчислювальних можливостей сучасного відкритого та безкоштовного програмного забезпечення {Wolfram Language через Wolfram Cloud Basic & Wolfram|Alpha; SageMath; SciLab; GNU Octave; OpenModelica; JModelica.org; LibreOffice Calc; Python; C++; Maxima; GNU R; Giac/Xcas тощо} до аналізу та обробки експериментально-теоретичних результатів сучасних наукових досліджень.

В роботі гуртка приймали участь наступні студенти кафедри АВП:

֍ Галан Ігор Сергійович:

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57195631868

֍ Матвєєв Іван Анатолійович:

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=55816712900

֍ Романко Сергій Миколайович:

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=56460232100

Рецензовані міжнародні публікації наукового студентського гуртка з комп’ютерної обробки наукових досліджень:

֍ [Стаття DOI:10.5937/FMET1904851P; WOSUID:WOS:000476644100023]
Perig, A. V., & Matveyev, I. A. [Матвєєв Іван Анатолійович] (2019). FEM-Based Deformation Regression Analysis of ECAE Strains [Заснований на методі скінченних елементів регресійний аналіз деформацій при рівноканальній кутовій екструзії]. FME Transactions, 47(4), 851–855. Retrieved from https://doi.org/10.5937/fmet1904851P [ESCI (Web of Science Core Collection - Emerging Sources Citation Index)].

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85070237770&origin=resultslist

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000476644100023&DestLinkType=FullRecord&DestApp=WOS_CPL

֍ [Стаття DOI: 10.22226/2410-3535-2017-3-209-217; WOSUID: WOS:000410950000001]
Perig, A. V., & Galan, I. S. (2017). The experimental verification of the known flow line models describing local flow during ECAE (ECAP) [Експериментальна верифікація відомих моделей ліній току, які описують локальну течію при рівноканальній кутовій екструзії (рівноканальному кутовому пресуванні)]. Letters on Materials-Pis Ma O Materialakh, 7(3), 209–217. Retrieved from https://doi.org/10.22226/2410-3535-2017-3-209-217 [ESCI (Web of Science Core Collection - Emerging Sources Citation Index)].

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85029349259&origin=resultslist

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000410950000001&DestLinkType=FullRecord&DestApp=WOS_CPL

֍ [Стаття DOI: 10.1080/10426914.2013.832299; WOSUID: WOS:000346828700014]
Perig, A. V., Tarasov, A. F., Zhbankov, I. G., & Romanko, S. N. [Романко Сергій Миколайович] (2015). Effect of 2θ-Punch Shape on Material Waste during ECAE through a 2θ-Die [Вплив форми 2θ-пуансону на втрати матеріалу упродовж рівноканальної кутової екструзії (рівноканального кутового пресування) через 2θ-штамп]. Materials and Manufacturing Processes, 30(2), 222–231. Retrieved from https://doi.org/10.1080/10426914.2013.832299 [SCIE WoS Core (Web of Science Core Collection - Science Citation Index Expanded); Impact Factor 2020: 3.046].

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-84919725862&origin=resultslist

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000346828700014&DestLinkType=FullRecord&DestApp=WOS_CPL

֍ [Стаття DOI:10.1080/10426914.2013.792417; WOSUID: WOS:000327841200010]
Perig, A. V., Zhbankov, I. G., Matveyev, I. A. [Матвєєв Іван Анатолійович], & Palamarchuk, V. A. (2013). Shape Effect of Angular Die External Wall on Strain Unevenness during Equal Channel Angular Extrusion [Вплив форми зовнішньої стінки кутового штампу на нерівномірність деформацій упродовж рівноканальної кутової екструзії]. Materials and Manufacturing Processes, 28(8), 916–922. Retrieved from https://doi.org/10.1080/10426914.2013.792417 [SCIE WoS Core (Web of Science Core Collection - Science Citation Index Expanded); Impact Factor 2020: 3.046].

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-84881275765&origin=resultslist

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000327841200010&DestLinkType=FullRecord&DestApp=WOS_CPL

СТУДЕНТСЬКИЙ НАУКОВИЙ ГУРТОК З ДИДАКТИКИ ВИКЛАДАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ МЕРЕЖ ТА АВТОМАТИЗАЦІЇ

Керівники: к.т.н., доц. Періг О.В.


Науковий студентський гурток з дидактики викладання комп’ютерних мереж та автоматизації знайомить студентів кафедри АВП з практичними застосуваннями обчислювальних можливостей сучасного відкритого та безкоштовного програмного забезпечення {Wolfram Language через Wolfram Cloud Basic & Wolfram|Alpha; SageMath; SciLab; GNU Octave; OpenModelica; JModelica.org; LibreOffice Calc; Python; C++; Maxima; GNU R; Giac/Xcas тощо} до формулювання, розв’язання та інформаційно-автоматизаційного аналізу задач акаузального кіберфізичного моделювання інформаційних потоків у керованих дидактичних процесах соціально-освітньої динаміки

В роботі гуртка приймали участь наступні студенти кафедри АВП:

Кайкацішвілі Олександр Гурамович:

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57205529283

Рецензовані міжнародні публікації наукового студентського гуртка з дидактики викладання комп’ютерних мереж та автоматизації:

֍ [Стаття DOI:10.3233/WOR-193054; WOSUID: WOS:000509412200002]
Perig, A. V., Golodenko, N. N., Martynov, R. S., & Kaikatsishvili, A. G. [Кайкацішвілі Олександр Гурамович] (2020). Educational research into socio-economic dynamics of university graduate employment: Triple analogy-based physics-and-engineering approach to labor market oscillations [Освітнє дослідження соціально-економічної динаміки працевлаштування випускників університету: Інженерно-фізичний підхід до осциляцій на ринку праці, заснований на потрійній аналогії {економічних, електричних та гідравлічних осциляційних систем}]. Work-a Journal of Prevention Assessment & Rehabilitation, 65(1), 3–29. doi:10.3233/wor-193054. Retrieved from https://doi.org/10.3233/WOR-193054 [SSCI WoS Core (Web of Science Core Collection - Social Sciences Citation Index); Impact Factor 2020: 1.132].

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85078505396&origin=resultslist

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000509412200002&DestLinkType=FullRecord&DestApp=WOS_CPL

֍ [Стаття DOI:10.13187/EJCED.2018.4.764; WOSUID: WOS:000453622300012]
Perig, A. V., Golodenko, N. N., Skyrtach, V. M., & Kaikatsishvili, A. G. [Кайкацішвілі Олександр Гурамович] (2018). Hydraulic Analogy Method for Phenomenological Description of the Learning Processes of Technical University Students [Метод гідравлічної аналогії для феноменологічного опису навчальних процесів студентів технічного університету]. European Journal of Contemporary Education, 7(4), 764–789. Retrieved from https://doi.org/10.13187/ejced.2018.4.764 [ESCI (Web of Science Core Collection - Emerging Sources Citation Index)].

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85060381529&origin=resultslist

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000453622300012&DestLinkType=FullRecord&DestApp=WOS_CPL

СТУДЕНТСЬКИЙ НАУКОВИЙ ГУРТОК З КЕРОВАНОЇ КРАНОВОЇ ДИНАМІКИ

Керівники: к.т.н., доц. Періг О.В., к.ф.-м.н., доц. Костіков О.А.


Науковий студентський гурток з керованої кранової динаміки знайомить студентів кафедри АВП з практичними застосуваннями обчислювальних можливостей сучасного відкритого та безкоштовного програмного забезпечення {Wolfram Language через Wolfram Cloud Basic & Wolfram|Alpha; SageMath; SciLab; GNU Octave; OpenModelica; JModelica.org; LibreOffice Calc; Python; C++; Maxima; GNU R; Giac/Xcas тощо} до формулювання, розв’язання та інформаційно-автоматизаційного аналізу задач акаузального кіберфізичного моделювання процесів і систем керованої кранової динаміки та логістики.

В роботі гуртка приймали участь наступні студенти кафедри АВП:

֍ Лозун Руслан Романович:

https://publons.com/researcher/2021611/ruslan-r-lozun/

https://publons.com/researcher/S-7128-2017/

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57192890862

֍ Ларічкін Олексій Вікторович:

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57209615014

֍ Дериглазов Олександр Іванович:

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=56018775400

Рецензовані міжнародні публікації наукового студентського гуртка з керованої кранової динаміки:

֍ [Стаття DOI:10.1155/2014/451804; WOSUID: WOS:000330438100001] Perig, A. V., Stadnik, A. N., & Deriglazov, A. I. [Дериглазов Олександр Іванович] (2014). Spherical Pendulum Small Oscillations for Slewing Crane Motion [Малі осциляції сферичного маятника при поворотному русі крану]. Scientific World Journal, 2014, Article number 451804, 1–10. doi:10.1155/2014/451804. Retrieved from https://doi.org/10.1155/2014/451804 [SCIE WoS Core (Web of Science Core Collection - Science Citation Index Expanded)]

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-84893179778&origin=resultslist

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000330438100001&DestLinkType=FullRecord&DestApp=WOS_CPL

֍ [Стаття DOI:10.1155/2014/203709; WOSUID: WOS:000340467200001] Perig, A. V., Stadnik, A. N., Deriglazov, A. I. [Дериглазов Олександр Іванович], & Podlesny, S. V. (2014). 3 DOF Spherical Pendulum Oscillations with a Uniform Slewing Pivot Center and a Small Angle Assumption [Осциляції сферичного маятника з трьома ступенями свободи з рівномірно обертовою точкою підвісу та з припущенням малого кута]. Shock and Vibration, 2014, Article number 203709, 1–32. doi:10.1155/2014/203709. [SCIE WoS Core (Web of Science Core Collection - Science Citation Index Expanded); Impact Factor 2020: 1.628]

Retrieved from https://doi.org/10.1155/2014/203709

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-84928722437&origin=resultslist

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000340467200001&DestLinkType=FullRecord&DestApp=WOS_CPL

֍ [Стаття DOI:10.1177/0306419016669033] Kostikov, A. A., Perig, A. V., & Lozun, R. R. [Лозун Руслан Романович] (2017). Simulation-assisted teaching of graduate students in transport: A case study of the application of acausal freeware JModelica.org to solution of Sakawa’s open-loop optimal control problem for payload motion during crane boom rotation [Навчання студентів-старшокурсників транспортних спеціальностей із використанням комп’ютерного моделювання: Окремий випадок застосування акаузального безкоштовного програмного забезпечення JModelica.org до розв’язання задачі Сакави з оптимального позиційного управління рухом вантажу упродовж обертання стріли крану без зворотнього зв’язку із розімкненим ланцюгом впливу]. International Journal of Mechanical Engineering Education, 45(1), 3–27. Retrieved from https://doi.org/10.1177/0306419016669033

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85008708369&origin=resultslist

֍ [Стаття DOI:10.1007/S40430-016-0554-2; WOSUID: WOS:000394173100008]

Kostikov, A. A., Perig, A. V., Mikhieienko, D. Y., & Lozun, R. R. [Лозун Руслан Романович] (2017). Numerical JModelica.org-based approach to a simulation of Coriolis effects on guided boom-driven payload swaying during non-uniform rotary crane boom slewing [Чисельний підхід, заснований на застосуванні JModelica.org до моделювання ефектів Коріоліса на кероване розгойдування вантажу, спричинене нерівномірним обертанням стріли крану]. Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering, 39(3), 737–756. https://doi.org/10.1007/s40430-016-0554-2 [SCIE WoS Core (Web of Science Core Collection - Science Citation Index Expanded); Impact Factor 2020: 1.755].

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85011827225&origin=resultslist

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000394173100008&DestLinkType=FullRecord&DestApp=WOS_CPL

֍ [Стаття DOI:10.33407/ITLT.V62I6.1926; WOSUID: WOS:000419751900012]

Perig, A. V., Kostikov, A. A., Skyrtach, V. M., Lozun, R. R. [Лозун Руслан Романович], & Stadnik, A. N. (2017). Application of JModelica.org to Teaching the Fundamentals of Dynamics of Foucault Pendulum-Like Guided Systems to Engineering Students [Застосування JModelica.org для навчання студентів технічних вишів основам динаміки Фуко-подібних керованих систем]. Information Technologies and Learning Tools, 62(6), 151–178. https://doi.org/10.33407/itlt.v62i6.1926 [ESCI WoS Core (Web of Science Core Collection - Emerging Sources Citation Index)].

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000419751900012&DestLinkType=FullRecord&DestApp=WOS_CPL

֍ [Стаття DOI:10.5937/FMET1903464K; WOSUID: WOS:000465592100009]

Kostikov, A. A., Perig, A. V., Larichkin, O. V. [Ларічкін Олексій Вікторович], Stadnik, A. N., & Gribkov, E. P. (2019). Research Into Payload Swaying Reduction Through Cable Length Manipulation During Boom Crane Motion [Дослідження зменшення розгойдування вантажу шляхом зміни довжини тросу упродовж руху стріли крану]. FME Transactions, 47(3), 464–476. https://doi.org/10.5937/fmet1903464K [ESCI WoS Core (Web of Science Core Collection - Emerging Sources Citation Index)].

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85068267846&origin=resultslist

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000465592100009&DestLinkType=FullRecord&DestApp=

ПОЗАШКІЛЬНИЙ ТА СТУДЕНТСЬКИЙ ГУРТОК «ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В ТУРИСТСЬКО-КРАЄЗНАВЧІЙ РОБОТІ»

Керівники: к.т.н., доц. Суботін О. В.


Під керівництвом доцента кафедри АВП, к.т.н. Суботіна О.В. ведеться гурткова робота зі школярами міста та студентами кафедри АВП спеціальності 123 «Комп’ютерна інженерія» та 151 «Автоматизація та КІТ».

З 2019 року розроблена та втілюється освітня (навчальна) програма з позашкільної роботи «Цифрові технології в туристсько-краєзнавчій роботі» вищого рівня навчання (Наказ директора департаменту освіти і науки Донецької обласної адміністрації №312/163-19-02 від 05.09.2019 р.).

Мета програми полягає в формуванні відповідних компетентностей особистості засобами інформаційних технологій та робототехніки та застосування їх в туристсько-краєзнавчій роботі.

Навчальна програма реалізується у гуртку історико-краєзнавчого напрямку інформаційно-технічного профілю. Програма спрямована на залучення вихованців до сучасних технологій конструювання, програмування та використання роботизованих пристроїв (навчальні конструктори MakeblockUltimateRobotKit 2.0).


Передбачається два пов’язані напрями – робототехніка та інформаційні технології (ІТ). Основні знання та навички, що мають бути сформовані у вихованців, що працюють за програмою:

1. Конструювання мехатронних систем (МТС). Передбачається розробка фізичної моделі автоматизованої технічної системи (АТС), яка включає шасі, електронні компоненти, сенсори, виконавчі механізми тощо. Спочатку передбачається збірка робота за шаблоном (коробочна версія, конструктор), а далі – розробка АТС за індивідуальним проектом із використанням набору додаткових елементів, іншого конструктору або індивідуальних моделей.

2. Програмування МТС та/або АТС. Передбачається алгоритмізація процесу керування фізичною моделлю робота, програмування (графічне, з застосуванням базових мов програмування), а потім – програмування мікроконтролерівна «Ардуіно».

3. Оформлення проекту (роботи). Передбачається підготовка презентації з застосуванням як текстового, фото-, відеоматеріаліу, так і демонстрація фізичної моделі АТС. Для чого формуються навички застосування інструментів МS Office та графічних редакторів, а також монтування фото-, відео матеріалу.


Основні завдання програми полягають у формуванні таких компетентностей:

пізнавальна – оволодіння основними поняттями робототехніки, технічного конструювання роботів, написання керуючих комп'ютерних програм;

практична – закріплення та поглиблення вмінь і навичок конструювання роботів з використанням відповідних матеріалів й інструментів; удосконалення умінь і навичок програмування в галузі робототехніки та застосування їх в туристсько-краєзнавчій роботі;

творча – розвиток образного, технічного мислення, проектування та створення власних комп'ютерних програм та програм керування діючими моделями роботів, розвиток пізнавальної активності, стійкого інтересу до робототехніки;

інформаційно-комунікаційна – впевнене і відповідне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки та обміну інформацією під час проектування роботів або індивідуальних МТС та АТС; розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо);

соціальна – створення умов для самореалізації, соціальної адаптації дітей, виховання культури праці, дисципліни, точності й акуратності, вміння працювати в команді.

СТУДЕНТСЬКИЙ НАУКОВИЙ ГУРТОК НАПРЯМКУ ВИКОРИСТАННЯ ВБУДОВАНИХ МІКРОКОНТРОЛЕРІВ

Керівники: к.т.н., доц. Жартовський О. В., ст. викл. Донченко Є. І.


Постійно діючий студентський науковий гурток, забезпечує спадкоємність і безперервність навчання студентів науково-дослідної діяльності, сприяє ранньому вибору наукового напрямку, сприяє підвищенню рівня наукової підготовки студентів, виробітку наукових навичок і вмінь.

У гуртку створюються умови для формування творчо активної особистості відповідно до її потреби і здатності. Всесторонньо допомагаючи студентам у самостійному науковому пошуку, організаційно, технічно й практично забезпечуються їхні наукові праці, а саме можливості по реалізації у мікроконтролерних системах контролю і керування.

Робота в науковому студентському кружку є запорукою високої якості професійної й етичної підготовки молодих учених і фахівців.

У результаті навчання в постійно діючому студентському науковому гуртку у студентів:

- розвиваються здатності до абстрактного мислення, синтезу нових ідей, до пошуку, обробки й аналізу інформації з різних джерел, математичному й логічному мисленню, розробці й дослідженню математичних моделей систем, об'єктів, процесів або явищ із використанням інформаційних технологій і ЕОМ;

- розвивається кооперація з іншими студентами й науковим керівником у процесі обговорення проблемних питань, пов'язаних з розробкой мікроконтролерних систем, а так само прищеплюється здатність розділяти цінності колективної й наукової етики;

- розвивається вміння самостійно аналізувати й оцінювати підходи до розробки мікроконтролерних систем, вибирати найбільш раціональні з них, а також контролювати результати власних зусиль у навчальному або науковому процесі.

- розвивається вміння практично реалізовувати розробки у вигляді експериментальних зразків установок на базі вбудованих мікроконтролерів.

За час роботи гуртка було реалізовано багато науково-технічних проектів. Деякі з них пройшли шлях від саморобних прототипів до промислової реалізації.

Так, наприклад, проект системи контролю просапних культур «Мрія-2» народився і отримав практичне використання саме у гуртку.

За допомогою метода лазерно-утюжної технології у гуртку був уперше виготовлений прототип: двостороння плата мікроконтролерного пристрою “Мрія-2.”

Після перевіркі роботоздатності проекту, послідуюча система мікроконтролерного пристрою “Мрія-2” була виготовлена вже фабрічним чином. Деталі були встановлені за допомогою паяльної пасти.

Спеціально для установки плати “Мрія-2” у типовому корпусі прорізані отвори та пази.

Монтаж плати у корпусі виконувався за допомогою гвинтів.

Нарешті тестовий запуск. Мікроконтролерна система “Мрія-2” екран тестування.

Мікроконтролерна система “Мрія-2” в готовому вигляді

Оголошення АВП

XLІІІ НАУКОВО-ТЕХНІЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ науково-педагогічних працівників, докторантів, аспірантів, магістрантів і студентів 12–23 квітня 2021 року.

Початок роботи секції «Автоматизація виробничих процесів» у четвер 15.04.2021 з 9:00.

Через карантинні заходи конференція буде проводитися у вигляді відеоконференцій.

Посилання на відеоконференцію.

Ідентифікатор конференції: 293 980 3718

Код доступу: 123456

Програма конференції 2021



Результати анкетування здобувачів вищої освіти стосовно складових функціонування освітнього середовища та аспектів якості освітнього процесу в Донбаській державній машинобудівній академії.

Онлайн-опитування здобувачів вищої освіти проводилось анонімно відділом з внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в період з 11. 05.2020 р. – 15.05.2020 р. Результати онлайн-опитування доступні в документі:

Результати анкетування КI бакалаврів - Анкета_№2 - травень 2020


Онлайн-опитування здобувачів вищої освіти проводилось анонімно відділом з внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в період з 30.11.2020 р. – 07.12.2021 р. Результати онлайн-опитування доступні в документі:

Результати анкетування АВП проф магістр листопад 2020


Онлайн-опитування здобувачів вищої освіти проводилось анонімно відділом з внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в період з 07.12.2020 р. – 14.12.2021 р. Результати онлайн-опитування доступні в документі:
Результати анкетування АВП магістр грудень 2020

Результати анкетування АВП проф. магістр грудень 2020


Онлайн-опитування здобувачів вищої освіти проводилось анонімно відділом з внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в період з 21.01.2021 р. – 01.02.2021 р. Результати онлайн-опитування доступні в документі:
Результати анкетування АВП магістр січень 2021


Онлайн-опитування здобувачів вищої освіти проводилось анонімно відділом з внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в період з 12.04.2021 р. – 19.04.2021 р. Результати онлайн-опитування доступні в документі:

Результати анкетування АВП проф. магістр квітень 2021




Графік захисту кваліфікаційних робіт магістрів за спеціальностями 151 та 123:

– спеціальність 151 - 15.12.2020 р. та 17.12.2020 р. з 10:00 в аудиторії 2313;

– спеціальність 123 - 17.12.2020 р. з 13:00 в аудиторії 2313.


В рамках заходів з удосконалення та покращення якості підготовки майбутніх фахівців, відстеження динаміки показників якості вищої освіти для прийняття відповідних управлінських рішень в ДДМА відділом з внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в період з 21 січня по 1 лютого 2021 року проводитиметься анонімне онлайн-опитування здобувачів вищої освіти всіх рівнів в межах всіх ліцензованих спеціальностей та освітніх програм академії.

Посилання на онлайн-опитування доступне в документі:
Анкетування здобувачів січень 2021

В рамках заходів з удосконалення та покращення якості підготовки наукових та науково-педагогічних кадрів, відстеження динаміки показників якості вищої освіти для прийняття відповідних управлінських рішень в ДДМА відділом з внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в період з 5 лютого до 15 лютого 2021 року проводитиметься онлайн-опитування здобувачів вищої освіти третього рівня (аспірантів) в межах всіх ліцензованих спеціальностей та освітніх програм академії.

Онлайн-опитування доступне за наступним посиланням:
Анкетування аспірантів лютий 2021



Проходження онлайн-курсу із основ кібергігієни «Базові правила безпеки у цифровому середовищі»


17 травня 2022 р. для студентів 122, 123 та 151 спеціальностей відбулася відеоконференція, присвячена обговоренню навчального онлайн-курсу із основ кібергігієни «Базові правила безпеки у цифровому середовищі». Організаторами конференції виступили: координатор проекту – Ірина Гетьман та провідний лектор Світлана Малигіна.

Під час обговорення студенти поділились своїми відгуками стосовно проходження курсу:

Стєкольніков Віталій: «Курс допомагає пригадати базові правила кібербезпеки та нагадує про те, що небезпека у цифровому просторі може надходити навіть від на перший погляд безневинних речей».

Мурат Віктор: «Курс мені сподобався, подача зацікавлює, подавати інформацію на основі життєвих прикладів – це ефективно, однозначно лайк. Але, як на мене, дуже вже очевидні речі проговорюють».

Кожен студент, хто пройшов цей онлайн-курс, отримав сертифікат, що був визначений як елемент неформальної освіти та додаткові бали в рамках окремих дисциплін. Бажаємо нашим студентам подальших успіхів, відвідування й надалі корисних доступних курсів із вдосконалення цифрових навичок та захисту інформації.

посилання

Студентський науковий гурток із опрацювання частотних характеристик аудіодоріжок музичних інструментів.

Керівник - к.т.н., доц. Люта А.В.

В цьому гуртку студент може спробувати себе в якості саунд продюсера, який налаштовує цифрові сигнали доріжок музичних інструментів, що прописані наживо чи програмно:

- знайомляться з основними етапами зведення музичного треку;

- вивчають основні проблеми, які потрібно вирішити для того, щоб інструменти звучали в міксі чисто, не заважали один одному і не глушили;

- навчаються працювати з частотними характеристиками музичних доріжок (різних музичних інструментів);

- навчаються налаштовувати частотні діапазони звучання аудіо доріжок;

- навчаються виявляти та видаляти резонансні частоти цифрових сигналів;

- навчаються вирішувати частотні конфлікти за допомогою технології сайдчейн (динамічна еквалізація);

- навчаються робити автоматизацію налаштування цифрових сигналів аудіодоріжок;

- навчаються робити зведення та майстерінг аудіотреку.

Вирішення частотних конфліктів за допомогою технології сайдчейн

(динамічна частотна еквалізація)

«Центр автоматизації та комп'ютерно-інтегрованих технологій» кафедри "Автоматизація виробничих процесів"

«Центр автоматизації та комп'ютерно-інтегрованих технологій» створено на базі кафедри АВП як структурний підрозділ ДДМА. Центр створений з метою освоєння і відпрацювання новітніх технологій в області автоматизації та комп'ютерно-інтегрованого управління та впровадження їх як у виробництво, так і в навчальний процес. Для реалізації поставленої мети Центр налагоджує співпрацю з фірмами-виробниками сучасної мікропроцесорної техніки.

Укладено договір про науково-технічне співробітництво: між ДДМА і НВЦ "Спецсистеми" (м. Витебск, Білорусь), за яким нам передана комп'ютерно-інтегрована багатофункціональна інформаційно-вимірювальна система "ІСТОК-ТМ" та відповідний програмний додаток.

Укладено договір з київською фірмою "Росток-Спаркс", яка передала кафедрі моноблочний мікроконтролер РК5120 і засоби програмування для вирішення широкого спектра завдань автоматизації машинобудування.

Укладено угоду про науково-технічне співробітництво з австрійською фірмою "B&R", що спеціалізується в області автоматизації виробництва, за яким кафедрі передано обладнання для навчання студентів: серводвігателі- 3 шт., сервоприводи - 3 шт., модуль позиціонування, перепрограмовані логічні контролери - PLC B & R2003 - 2шт, PLC B & R2005 -1 шт., інтерфейсний модуль - 1 шт, панель оператора PP41 - 1 шт., програмний продукт Automation Studio.

Укладено договір з Інститутом лінгвістики та інформаційних технологій (м. Київ) про науково-технічне співробітництво в області автоматизованих систем проектування і навчання.

Укладено договір з МЗТА на підставі якого кафедрі передано три стенду управління клімат-контролем в приміщенні на базі програмно-технічного комплексу КОНТАР КМ800.

Підготовка студентів проводиться з урахуванням новітніх досягнень в області автоматизованого управління в рамках тісної взаємодії кафедри з підприємствами регіону, на які розподіляються випускники, а також з провідними європейськими виробниками засобів автоматизації.




Обладнання «Центр автоматизації та комп'ютерно-інтегрованих технологій

Під керівництвом доцента кафедри АВП Сердюка О.О. і доцента Разживін О.В. студенти вивчають системи автоматизації провідних світових фірми Schneider Electric (Франція), SIEMENS (Німеччина). Розроблено навчальні посібники для конфігурації засобів автоматизації SIMATIC і SINAMICS та програмування контролерів на мовах STEP7. Розроблені методичні рекомендації для проектування систем приводів верстатів з ЧПУ SINUMERIK за допомогою програми SIEMENS SIZER.

Під керівництвом професора кафедри АВП Панкратова А. І. та асистента Залятова А.Ф. розроблені лабораторні стенди на базі продукції фірми «LENZE» (Німеччина). Ця фірма є одним зі світових лідерів з виробництва електродвигунів і мотор-редукторів. На кафедрі створені лабораторні стенди на базі частотного перетворювача з векторним законом регулювання Lenze 8200 Vector, а також сервоприводу Lenze v9300 Servo. Дані стенди дозволяють досліджувати динамічні характеристики електроприводу. Студенти виконують конфігурація параметрів для різних режимів роботи приводу.

Доцент Макшанцев В. Г. встановив і підтримує співпрацю з рядом провідних фірм-виробників систем автоматизації. Вони підтримують кафедру своїм обладнанням:

1) навчальний стенд комп'ютерно-інтегрованого управління роботизованим технологічним комплексом на базі PLC SIMATIC S7-300 (фірма SIEMENS, Німеччина);

2) навчальний стенд автоматичної системи позиціонування (фірма B&R, Австрія). Він включає в себе перепрограмувальний логічний контроллерB & R2005, серводвігателі 8MSA2L.R0-K5- 3 шт, сервоприводи ACOPOS - 3 шт., Модуль позиціонування 3NC157.60-1-1 шт., Програмний продукт Automation Studio;

3) навчальний стенд для програмування задач візуалізації і управління за допомогою панелі оператора Power Panel PP41 (фірма B&R, Австрія);

4) електропневматичний стенд з набором елементів (фірма FESTO Німеччина) програмний продукт FluidSIM.

5) програмно-технічний комплекс «КОНТАР КМ800», призначений для комп'ютерно-інтегрованого управління клімат-контролем в приміщенні. Він включають в себе контролери МС8, МС5 МR8, а також програмне забезпечення Kongraf, Console, КОНТАР-SCADA.

6) під керівництвом доцента Макшанцева В.Г.за участю студентів Коваленко Вадима і Решетняка Сергія розроблений роботизований технологічний комплекс на базі промислового робота МП-9С і системи управління на базі контролера ArduinoMEGA2560.

Під керівництвом доцента кафедри АВП професора Лебедя В.Т. спільно зі студентом Миколою Ананьєвим розроблена експериментальна установка автоматизованого контролю роз'єднання сполучених поверхонь великовагового складеного вальцевального валка на базі апаратно-обчислювальної платформи Arduino.

Рисунок - Загальний вигляд експериментальної установки

Розроблена вимірювальна система складається з: апаратно-обчислювальної платформи Arduino; двох датчиків TCRT5000 (один датчик вимірює положення центру мас осі, а інший - бандажа); макетної плати; з'єднувальних шнурів.

Рисунок - вимірювальна система на базі Arduino UNO

Також розроблено АРМ експериментатора на базі персонального комп'ютера для отримання візуального відображення процесу експерименту, протоколювання і записи отриманих даних на мові Visual Basic.

Доцент кафедри Суботін О. В. розвиває співпрацю з ТОВ «ЕЛЕМЕР Україна» (м.Запоріжжя). Устаткування, яке випускається НВП «ЕЛЕМЕР» первинні і вторинні перетворювачі температури і тиску, що регулює обладнання, реєструючі прилади, метрологічне обладнання та виконавчі механізми, передано в безоплатну дослідну експлуатацію кафедрі, що дозволить створити ряд лабораторних стендів з дослідження метрологічних характеристик первинних перетворювачів тиску і температури, а також регулювання зазначених параметрів в заданому діапазоні. На кафедру передано сучасне обладнання для організації лабораторного практикуму а саме, інноваційні енергоефективні двигуни нового покоління серії W22.

Доцент Разживин О.В. встановив співпрацю з фірмою Schneider Electric (Франція), на якій пройшов стажування. Завдяки плідної співпраці кафедри з ТОВ «Шнейдер Електрик» Україна кафедра отримала наступне сучасне обладнання:

- частотний перетворювач ATV12 (0,37 кВт). Даний перетворювач застосований для регулювання швидкості обертання валка з бандажем в імітаційної моделі;

- частотний перетворювач ATV320 (7,5 кВт). Даний перетворювач буде застосований на лабораторній установці по дослідженню характеристик гідроприводу з об'ємним регулюванням.

- програмований логічній контролер Modicon M221. Контролер використовується для реалізації автоматизованих систем керування технологічними об’єктами. Базі даного ПЛК розроблено учбовий стенд керування системою світової сигналізації. У в 2020 році на базі даного ПЛК та панелі оператора Magelis почато реалізація автоматизованої системи управління промисловим роботом БРИГ-10Б з використанням мережевих технологій для його віддаленого керування

Старший викладач кафедри АВП Піщуліна Е.В. развівает співпрацю з українсько-естонським СП EPLAN CIS & BALTIC, який вирішує завдання планування і інжинірингу електротехнічних проектів. В рамках цього співробітництва кафедрі АПП переданий програмний продукт EPLAN Electric P8 на 14 робочих місць, що дозволяє автоматизувати всі етапи електротехнічного проектування систем автоматизації.

Доцент кафедри АВП Люта А.В. пройшла стажування на обладнанні фірми FESTO (Німеччина), отримала відповідний сертифікат і проводить заняття на електрогідравлічному стенді з набором елементів цієї фірми.

Створена лабораторія вбудованих мікроконтролерних систем. Цій науково-виробничий підрозділ, здатний вирішувати будь-які завдання малої автоматизації, починаючи від виготовлення зразків друкованих плат і закінчуючи програмуванням зібраних на їх основі мікроконтролерних систем. Лабораторія оснащена спеціальним обладнанням і програмним забезпеченням. Очолює лабораторію старший викладач Донченко Є.І., в роботі лабораторії беруть активну участь студенти старших курсів.

Студенти працюють на мікроконтролерних стендах STM32-PZ6806L, оснащених широким спектром комунікаційного обладнання.

Заснований на 32-розрядному мікроконтролері STM32F103ZET стенд дозволяє працювати з послідовними інтерфейсами CAN, RS232, RS485, які складають основу сучасних промислових телекомунікаційних пристроїв. Реалізована можливість підключення бездротових модулів: Wi-Fi і GSM, для реалізації геопозиционирования використовується модуль GPS. За допомогою мікросхеми ENC28J60, інтегрованої на платі стенду, вивчається робота з мережевим інтерфейсом ETHERNET. TFT дисплей дозволяє максимально спростити взаємодію стенду з оператором.

Створена лабораторна база дозволяє проводити проектування і дослідження систем управління на фізичних моделях і вивести навчальний процес на якісно новий рівень. Щорічно ряд студентів виконують курсові та дипломні проекти з елементами наукових досліджень

Однією з таких розробок є модернізація системи управління промислового робота «Електроніка НЦ ТМ-01» шляхом створення розподіленої системи управління роботом, виконана студентами Чаусовим С., Плугатаренко І. під керівництвом аспіранта Шишкіна А.В.

Ще одна цікава розробка. Студентом Кисіль А. створена модель фрезерного верстата з ЧПУ, що включає підставу, рухливий стіл, двигуни та електропривод, інструменти і пристосування, комп'ютер і програмне забезпечення: Він виконує операції: фрезерування, різання, свердління, гравірування і т.п.

У лабораторії мікроконтролерних систем студенти розробляють різні пристрої для побутових і промислових застосувань. Так, студентом Сергієм Решетняком був розроблений стенд для дослідження процесів заряду кислотних акумуляторів. Плата стенду була розроблена в програмному комплексі KiCad. Отримані в результаті проектування GERBER файли дозволяють виготовити друковану плату на стандартному промисловому обладнанні.

Результати вимірювань процесів заряду-розряду акумулятора протоколюються на ПК за допомогою інтерфейсу UART / USB.

Групою студентів створено інформаційно-вказівний табло типу «біжучий рядок».

Виконано роботи з проектування систем управління пневматичними, електромеханічними маніпуляторами промислових роботів, електроприводів на базі двигунів постійного струму, крокових двигунів, вимірювальних систем з передачею інформації на персональний комп'ютер по інтерфейсу USB. У розробки активно впроваджуються найсучасніші електронні компоненти світових лідерів виробництва комплектуючих для мікропроцесорних пристроїв.

Проектовані пристрої можуть бути оснащені алфавітно-цифровими і графічними екранами, системами орієнтації в просторі і геопозиционирования (мікромеханічні акселерометри, компас, гіроскопи, приймачі GPS), сенсорними кнопками, компонентами накопичення і перенесення інформації (SD-карти пам'яті, USB флеш-накопичувачі). Застосування найсучасніших мікроконтролерів з ядром ARM Cortex-M3 дозволяє створювати пристрої, оснащені інтерфейсами передачі даних: Ethernet MAC, інтерфейс USB пристрої / хосту / OTG, UART, CAN, SSP, SPI, I2C.

Розроблено систему контролю висіву насіння «Мрія-3», яка представляє собою монітор, встановлений в кабіні комбайна. Проліт насіння реєструється за допомогою датчиків висіву насіння. Інформація з дискретних датчиків по інтерфейсу RS-485 надходить в монітор. Монітор призначений для введення параметрів роботи, настройки параметрів системи (яскравості індикації, гучності і тональності сигналізації), збору і обробки сигналів від датчиків системи контролю, уявлення і вилучення з пам'яті накопиченої інформації про посіві, подачі повідомлення про виниклі порушення при висіві насіння. Положення комбайна визначається за допомогою антени ГЛОНАСС / GPS.

Ці та інші студентські розробки демонструються на виставках і конференціях, а також використовуються в якості навчальних стендів.

Важливо відзначити, що зазначена діяльність кафедри забезпечує високий рівень підготовки, що дозволяє випускникам отримати цікаву високооплачувану роботу і впевнено себе почувати в різних сферах діяльності.

Фірми - виробники охоче співпрацюють з Центром автоматизації і передають своє обладнання на пільгових умовах, так як на базі Центру створено постійно діючу виставку їх продукції і вся наша наукова і навчальна діяльність забезпечують популяризацію виробників сучасних засобів автоматизації.

Підприємства регіону також зацікавлені у співпраці з Центром автоматизації. Нашої промисловості необхідно освоєння світового виробничого досвіду і підвищення кваліфікації своїх фахівців в області автоматичного управління та комп'ютерно-інтегрованих технологій.

Позааудиторна робота студентів. Наукові гуртки


Формування «м’яких» комунікативних соціальних навичок та ефективний розвиток критичного мислення зацікавлених, мотивованих та амбіційних студентів кафедри АВП упродовж проектно-орієнтованої позааудиторної роботи починається в рамках процесу самостійного вибору студентами певного факультативного наукового гуртка упродовж доброзичливого та ініціативного обговорення зі студентами 123ї та 151ї спеціальностей існуючих цікавих задач комп’ютерних мереж та автоматизації, які мають нагальне практичне значення та є практично-розв’язуваними у передбачуваній часовій перспективі. Цілком природньо що серед усіх запрошених слухачів 123ї та 151ї спеціальностей знаходяться студенти кафедри АВП, які починають цікавитися запропонованою викладачем тематикою та у яких поступово виникає дослідницький інтерес до якісно сформульованої задачі комп’ютерної інженерії та/або автоматизації. Після ознайомлювальної співбесіди зацікавлені студенти кафедри АВП запрошуються до участі в позааудиторній роботі самостійно-обраного студентами наукового гуртка.

Ефективний розвиток «твердих» та «м’яких» соціальних навичок, а також критичного мислення студентів 123ї та 151ї спеціальностей безпосередньо реалізується у позааудиторному студентоцентричному процесі спільної наукової роботи на всіх етапах спільного виконання наукового проекту. Зокрема, при написанні критичного літературного огляду студент навчається критичному мисленню, тобто студент вчиться критично оцінювати відомі наукові результати, усвідомлюючи їх переваги та недоліки. Студент кафедри АВП також вчиться бачити принципову наукову новизну та вузькі місця в аналізованій роботі. Також при позааудиторній роботі студентського наукового гуртка розвиваються такі соціальні навички як творче, ініціативне та креативне мислення студентів 123ї та 151ї спеціальностей, які практично навчаються спостерігати, систематизувати, формулювати, формалізувати, обчислювати та узагальнювати інженерні дані в рамках висування та перевірки власних оригінальних та нестандартних науково-технічних ідей упродовж генерування нових знань, відсутніх у відомій періодичній та навчальній літературі. Досвід роботи над науковим проектом дозволяє навчити студентів роботі в команді коли вони розуміють зону своєї відповідальності і працюють на кінцевий результат.

НАУКОВІ ГУРТКИ КАФЕДРИ

1.Студентський науковий гурток напрямку використання вбудованих мікроконтролерів. Керівники: к.т.н., доц. Жартовський О. В., ст. викл. Донченко Є. І. (Наказ ректора Донбаської державної машинобудівної академії № 65 від 02.10.2019 р.)

2. Позашкільний та студентський гурток «Цифрові технології в туристсько-краєзнавчій роботі». Керівник: к.т.н., доц. Суботін О. В. ( Наказ директора департаменту освіти і науки Донецької обласної адміністрації № 312/163-19-02 від 05.09.2019 р.)

3.Студентський науковий гурток з керованої кранової динаміки. Керівники: к.т.н., доц. Періг О.В. та к.ф.-м.н., доц. Костіков О.А.

4. Студентський науковий гурток з дидактики викладання комп’ютерних мереж та автоматизації. Керівник: к.т.н., доц. Періг О. В.

5. Студентський науковий гурток з комп’ютерної обробки наукових досліджень. Керівник: к.т.н., доц. Періг О. В.

6. Студентський науковий гурток із опрацювання частотних характеристик аудіодоріжок музичних інструментів. Керівник: к.т.н., доц. Люта А. В.

1. За останні 4 роки магістри спец-ті 151 надрукували у співавторстві дві статті у міжнародних рецензованих наукометричних журналах, індексованих у Science Citation Index Expanded з Impact Factor JCR у WoS Core Collection:


1.1. [Стаття DOI:10.1007/S40430-016-0554-2] Kostikov, A. A., Perig, A. V., Mikhieienko, D. Y., & Lozun, R. R. [Лозун Руслан Романович] (2017). Numerical JModelica.org-based approach to a simulation of Coriolis effects on guided boom-driven payload swaying during non-uniform rotary crane boom slewing [Чисельний підхід, заснований на застосуванні JModelica.org до моделювання ефектів Коріоліса на кероване розгойдування вантажу, спричинене нерівномірним обертанням стріли крану]. Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering, 39(3), 737–756. https://doi.org/10.1007/s40430-016-0554-2 [SCIE WoS Core (Web of Science Core Collection - Science Citation Index Expanded); Impact Factor 2020: 1.755; WOSUID:WOS:000394173100008].

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000394173100008&DestLinkType=FullRecord&DestApp=WOS_CPL


Стаття DOI:10.1007/S40430-016-0554-2 також проіндексована у Скопус як

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85011827225&origin=resultslist


Лозун Руслан Романович:https://publons.com/researcher/2021611/ruslan-r-lozun/ ; https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57192890862


1.2. [Стаття DOI:10.3233/WOR-193054] Perig, A. V., Golodenko, N. N., Martynov, R. S., & Kaikatsishvili, A. G. [Кайкацішвілі Олександр Гурамович] (2020). Educational research into socio-economic dynamics of university graduate employment: Triple analogy-based physics-and-engineering approach to labor market oscillations [Освітнє дослідження соціально-економічної динаміки працевлаштування випускників університету: Інженерно-фізичний підхід до осциляцій на ринку праці, заснований на потрійній аналогії {економічних, електричних та гідравлічних осциляційних систем}]. Work-a Journal of Prevention Assessment & Rehabilitation, 65(1), 3–29. doi:10.3233/wor-193054. Retrieved from https://doi.org/10.3233/WOR-193054 [SSCI WoS Core (Web of Science Core Collection - Social Sciences Citation Index); Impact Factor 2020: 1.132; WOSUID:WOS:000509412200002].

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000509412200002&DestLinkType=FullRecord&DestApp=WOS_CPL


Стаття DOI:10.3233/WOR-193054 також проіндексована у Скопус як

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85078505396&origin=resultslist


Кайкацішвілі Олександр Гурамович:

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57205529283

2. За останні 4 роки магістри спец-ті 151 надрукували у співавторстві три статті у міжнародних рецензованих наукометричних журналах, індексованих у Emerging Sources Citation Index у Web of Science Core Collection:


2.1. [Стаття DOI:10.33407/ITLT.V62I6.1926] Perig, A. V., Kostikov, A. A., Skyrtach, V. M., Lozun, R. R. [Лозун Руслан Романович], & Stadnik, A. N. (2017). Application of JModelica.org to Teaching the Fundamentals of Dynamics of Foucault Pendulum-Like Guided Systems to Engineering Students [Застосування JModelica.org для навчання студентів технічних вишів основам динаміки Фуко-подібних керованих систем]. Information Technologies and Learning Tools, 62(6), 151–178. https://doi.org/10.33407/itlt.v62i6.1926 [ESCI WoS Core (Web of Science Core Collection - Emerging Sources Citation Index)].

WOSUID: WOS:000419751900012

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000419751900012&DestLinkType=FullRecord&DestApp=WOS_CPL


2.2. [Стаття DOI:10.5937/FMET1903464K] Kostikov, A. A., Perig, A. V., Larichkin, O. V. [Ларічкін Олексій Вікторович], Stadnik, A. N., & Gribkov, E. P. (2019). Research Into Payload Swaying Reduction Through Cable Length Manipulation During Boom Crane Motion [Дослідження зменшення розгойдування вантажу шляхом зміни довжини тросу упродовж руху стріли крану]. FME Transactions, 47(3), 464–476. https://doi.org/10.5937/fmet1903464K [ESCI WoS Core (Web of Science Core Collection - Emerging Sources Citation Index); WOSUID: WOS:000465592100009]

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000465592100009&DestLinkType=FullRecord&DestApp=WOS_CPL

Стаття DOI:10.5937/FMET1903464K також проіндексована у Скопус як

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85068267846&origin=resultslist

Ларічкін Олексій Вікторович:

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57209615014


2.3. [Стаття DOI:10.13187/EJCED.2018.4.764] Perig, A. V., Golodenko, N. N., Skyrtach, V. M., & Kaikatsishvili, A. G. [Кайкацішвілі Олександр Гурамович] (2018). Hydraulic Analogy Method for Phenomenological Description of the Learning Processes of Technical University Students [Метод гідравлічної аналогії для феноменологічного опису навчальних процесів студентів технічного університету]. European Journal of Contemporary Education, 7(4), 764–789. https://doi.org/10.13187/ejced.2018.4.764 [ESCI (Web of Science Core Collection - Emerging Sources Citation Index); WOSUID: WOS:000453622300012].

https://gateway.webofknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcApp=Publons&SrcAuth=Publons_CEL&KeyUT=WOS:000453622300012&DestLinkType=FullRecord&DestApp=WOS_CPL

Стаття DOI:10.13187/EJCED.2018.4.764 також проіндексована у Скопус

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85060381529&origin=resultslist

3. За останні 4 роки магістри спец-ті 151 підготували і надрукували у співавторстві п’ять статей у Скопус:


3.1. [Стаття DOI:10.1177/0306419016669033] Kostikov, A. A., Perig, A. V., & Lozun, R. R. [Лозун Руслан Романович] (2017). Simulation-assisted teaching of graduate students in transport: A case study of the application of acausal freeware JModelica.org to solution of Sakawa’s open-loop optimal control problem for payload motion during crane boom rotation [Навчання студентів-старшокурсників транспортних спеціальностей із використанням комп’ютерного моделювання: Окремий випадок застосування акаузального безкоштовного програмного забезпечення JModelica.org до розв’язання задачі Сакави з оптимального позиційного управління рухом вантажу упродовж обертання стріли крану без зворотнього зв’язку із розімкненим ланцюгом впливу]. International Journal of Mechanical Engineering Education, 45(1), 3–27. https://doi.org/10.1177/0306419016669033 [Scopus]

Стаття Simulation-assisted teaching of graduate students in transport: A case study of the application of acausal freeware JModelica.org to solution of Sakawa's open-loop optimal control problem for payload motion during crane boom rotation DOI:10.1177/0306419016669033 у співавторстві з Лозуном Русланом Романовичем проіндексована у Скопус як

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85008708369&origin=resultslist


3.2. Стаття Numerical JModelica.org-based approach to a simulation of Coriolis effects on guided boom-driven payload swaying during non-uniform rotary crane boom slewing [DOI:10.1007/S40430-016-0554-2] з пункту 1.1. у співавторстві з Лозуном Русланом Романовичем також проіндексована у Скопус як

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85011827225&origin=resultslist


3.3. Стаття Educational research into socio-economic dynamics of university graduate employment: Triple analogy-based physics-and-engineering approach to labor market oscillations DOI:10.3233/WOR-193054 з пункту 1.2. у співавторстві з Кайкацішвілі Олександром Гурамовичем також проіндексована у Скопус як

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85078505396&origin=resultslist


3.4. Стаття Research into payload swaying reduction through cable length manipulation during boom crane motion DOI:10.5937/FMET1903464K з пункту 2.2. у співавторстві з Ларічкіним Олексієм Вікторовичем також проіндексована у Скопус як https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85068267846&origin=resultslist


3.5. Стаття Hydraulic analogy method for phenomenological description of the learning processes of technical university students DOI:10.13187/EJCED.2018.4.764 з пункту 2.3. у співавторстві з Кайкацішвілі Олександром Гурамовичем також проіндексована у Скопус як https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85060381529&origin=resultslist

4. Неперервна позааудиторна діяльність наукових гуртків кафедри АВП для магістрів спец-ті 151 забезпечила успішне долучення до наукової роботи із підготовкою та публікацією Скопус-індексованих статей наступних студентів:


4.1. Лозун Руслан Романович:

https://publons.com/researcher/2021611/ruslan-r-lozun/

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57192890862


4.2. Ларічкін Олексій Вікторович:

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57209615014


4.3. Кайкацішвілі Олександр Гурамович:

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57205529283


4.4. Галан Ігор Сергійович:

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57195631868


4.5. Дериглазов Олександр Іванович:

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=56018775400


4.6. Матвєєв Іван Анатолійович:

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=55816712900


5. Грамота за кращу розробку та виготовлення медалі на 3D принтері до 30-річча Дня Незалежності України видана Шарапанюк Богдану (гурток "Цифрові технології в ТКР")

Грамота ОЦТК Богдан Шарапанюк 2021

Проєкт освітньої програми

Зауваження та пропозиції щодо ОПП «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» надсилати за адресою app@dgma.donetsk.ua.

Зауваження та пропозиції щодо ОПП «Комп’ютерні системи та мережі» app@dgma.donetsk.ua.


Спеціальність 174 «Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка»

ПРОЄКТИ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНИХ
ПРОГРАМ ПЕРШОГО (БАКАЛАВРСЬКОГО)
РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ОПП (проєкт) 174-бакалавр 2023-24

Рецензія від Капелоу 2023

Рецензія від КЦКБА 2023

Рецензія від МІП 2023

ОПП (проєкт) 174-бакалавр 2025-26

ПРОЄКТИ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНИХ
ПРОГРАМ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО)
РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ОПП (проєкт) 174-магістр 2023-24

Рецензія від Капелоу (ОПП) 2023

Рецензія від КЦКБА (ОПП) 2023

Рецензія від МІП (ОПП) 2023

ОПП (проєкт) 174-магістр 2025-26

ПРОЄКТИ ОСВІТНЬО-НАУКОВИХ
ПРОГРАМ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО)
РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ОНП (проєкт) 174-магістр 2023-24

Рецензія від Капелоу (ОНП) 2023

Рецензія від КЦКБА (ОНП) 2023

Рецензія від МІП (ОНП) 2023

ОНП (проєкт) 174-магістр 2025-26


Спеціальність G7 «Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка»

ПРОЄКТИ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНИХ
ПРОГРАМ ПЕРШОГО (БАКАЛАВРСЬКОГО)
РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ОПП (проєкт) G7-бакалавр 2025-26

ПРОЄКТИ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНИХ
ПРОГРАМ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО)
РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ОПП (проєкт) G7-магістр 2025-26

ПРОЄКТИ ОСВІТНЬО-НАУКОВИХ
ПРОГРАМ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО)
РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ОНП (проєкт) G7-магістр 2025-26

Спеціальність 151 "Автоматизація та КІТ"