ENG
  • Ученість — солодкий плід гіркого коріння.

  • Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів

  • Вчись не для того, щоб знати більше, а для того, щоб знати краще.

  • Важлива не кількість знань, а якість їх.

  • Є тільки одне благо - знання й тільки одне зло - неуцтво.

  • Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність.

  • Бич людини - це уявлюване знання.

  • Знання - сила.

  • Знання - знаряддя, а не ціль.

  • Запам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним.

Донбаська державна
машинобудівна академія

Останні новини

ДДМА посіла 85-ту сходинку в Консолідованому рейтингу ЗВО
1.jpg

Інформаційним освітнім ресурсом «Освіта.ua» складений щорічний Консолідований рейтинг українськи...

Четвер, 04 липня 2024
Розпочався основний етап вступної кампанії для майбутніх магістрів
1.jpg

МОН та ДП «Інфоресурс» підготували покроковий алгоритм онлайн-вступу до магістратури – від...

Середа, 03 липня 2024
Резерв працівників державних органів для роботи на деокупованих територіях України
1.jpg

До уваги осіб, які хочуть працювати на державній службі та відновлювати країну! Національне аген...

Вівторок, 02 липня 2024
Готуєтесь вступати на бакалавра?
1.jpg

Тримайте алгоритм онлайн-вступу від МОН та ДП «Інфоресурс». Від реєстрації електронного ка...

Понеділок, 01 липня 2024
Вітаємо ювілярів!
1.jpg

Ректорат, профком і медіагрупа «Академія» щиро вітають ювілярів червня 2024 року:

П'ятниця, 28 червня 2024

Інженерна освіта дає великі можливості для розвитку людини. Інтерв’ю з ректором ДДМА Віктором Ковальовим

img_1.png

Ректор Академії Віктор Ковальов у своєму інтерв’ю газеті «Дружківка на долонях»розповів про роботу нашого вишу за роки його ректорства, плани на майбутнє і проблеми інженерної освіти в Україні. У виданні також пишуть, що Донбаська державна машинобудівна академія є однією з найпопулярніших ЗВО для дружківців









– П'ять років тому вас обрали ректором ДДМА. Чи все вам вдалося втілити у життя, що було задумано?

– Насправді мене призначили в.о. ректора ще в грудні 2014 року. Після оголошення конкурсу я підготував програму, захистив її і отримав 72 % голосів. Основна ідея моєї концепції – розвиток Академії до рівня провідного технічного вишу не тільки регіону, але й України. На жаль, не всі ідеї були повністю реалізовані – через бойові дії і відтік кадрів і абітурієнтів в інші міста і країни. Але тим не менш ми багато чого досягли. На сьогодні ми досягли провідного становища у Донецькій області, у першу чергу, і вважаємо себе провідним закладом вищої освіти. На нашу думку, ми об'єднуємо навколо себе інші інститути та університети не тільки Донецької, але й Луганської областей. Багато в чому це пов'язано з тим, що я є головою спілки ректорів двох регіонів. Ми регулярно проводимо наради, збори, виступаємо із законодавчими ініціативами. Також нам удалося наприкінці 2015 року відродити Донецький науковий центр Національної академії наук України. Для розуміння – уся наука країни розбита на п'ять регіонів, і Донецький науковий центр є найстарішим у цій структурі, має усталені традиції, координує дослідницьку та освітню роботу. Однак у 2014 році цей орган припинив своє існування в Донецьку, і рік ми працювали над тим, щоб відродити його роботу.

За п'ять років, що я є ректором ДДМА, в Україні відбулися значні зміни в законодавстві про освіту, і ми повністю замінили структуру Академії, розвинули спеціальності до сучасних тенденцій – це як традиційні спеціальності машинобудування, так і економічні, комп'ютерні, і навіть відкрили нові – «Фізкультура і спорт» та «Політологія». У цьому напрямку є багато ідей, як нам далі розвиватися й залишатися актуальними на ринку вищої освіти. Будь-яка зміна в законодавстві вимагає зміни методичних рекомендацій, освітнього процесу, і на сьогодні в нас усі спеціальності відповідають програмам. Кожна зміна – це приїзд спеціальної комісії, яка перевіряє рівень викладачів, матеріальну й методичну бази, досягнення, відповідність критеріям. Незабаром ми очікуємо комісію для акредитації програми наукових магістрів. На сьогодні ми готуємо магістрів двох категорій – технологічних (термін навчання 1 рік і 4 місяці) і наукових (1 рік і 9 місяців), останні більше сконцентровані на науковій діяльності, і перед ними ставляться більш високі завдання.

Якщо резюмувати минулі п'ять років Академії, то перше й найголовніше – це збереження навчального закладу, що було дуже нелегко. Багато в чому – через матеріальні нестатки й нестатки людських ресурсів. Незважаючи ні на що, ми зберегли матеріальну базу, примножили наукові досягнення, зберегли колектив. Більш того, навіть у деяких моментах стали кращими й розвиваємося. Друге – визнання ДДМА центром науки в нашому регіоні (не тільки Донецької і Луганської областей, а й на всьому Сході). Ми проводимо конференції міжнародного рівня за участю провідних українських фахівців, а також залучаємо колег із Німеччини, Австрії, Сербії та інших країн. Робота в цьому напрямку триває і розвивається. Третє – Академія дуже помітна в громадянському суспільстві. Ми організовуємо багато заходів: суспільно-політичних, культурних, спортивних, міського, обласного та всеукраїнського рівнів. Ось узяти День вишиванки, який відбувся в травні, його в Краматорську почали проводити саме ми. Потім до цієї ініціативи підключилися міські та обласні структури. Усе це допомагає нашим студентам і викладачам, щоб вони були всебічно розвинені – у культурному, спортивному, соціальному напрямках. Зараз досить складно з фінансуванням через те, що міністерство освіти і науки дає нам гроші лише на зарплати, стипендії та трохи на покриття комунальних витрат, усе інше ми повинні заробляти самостійно. Незважаючи на це, ми зберігаємо й розвиваємо матеріально-технічну базу – робимо ремонт у головному корпусі на вимогу пожежників, у нас одні з кращих гуртожитків в області, дозволили на наших територіях розміститися медичному університету з Донецька. Також у нас у свій час перебувала архітектурно-будівельна академія з Макіївки.

– Якою ви бачите стратегію розвитку Академії на найближчі п'ять років?

– Та концепція, що була визначена в 2015 році, триватиме. Ми повинні розвивати матеріальну базу, активніше залучати абітурієнтів, у тому числі із сірої зони й тимчасово непідконтрольних територій. Завдяки центру «Донбас–Україна» до нас за чотири роки поступили 150 студентів, торік – 54. Окрім того, важливо розвивати себе як науковий центр і підтримувати інші заклади. Наприклад, ми отримали Державну премію, премію Кабінету Міністрів за інноваційну діяльність у співпраці з іншими організаціями. Цей напрямок можна й потрібно розвивати. Тим більше, що зараз є грантові програми, що фінансуються Євросоюзом, є пропозиції від американських фондів. Усе це допомагає нам розвивати науку й отримувати найсучасніше обладнання. У цьому напрямку нам є чим похвалитися. Ми працюємо з провідними західними компаніями в галузі машинобудування – Siemens, Heidenhain та іншими. Ці фірми надали нам обладнання, щоб студенти могли працювати на нових верстатах із сучасним програмним забезпеченням. Робота з медичним університетом дозволила нам відкрити чотири біоінженерні спеціальності, і тепер ми готуємо інженерів у сфері біології та медицини. Вони обслуговують складну медичну техніку та апаратуру, здійснюють протезування, синтез суглобів, виготовляють інструменти для лікарень.

– Зарубіжні компанії залучають студентів для проходження стажувань із можливістю подальшого працевлаштування?

– Ми постійно отримуємо подібні пропозиції від іноземних колег. Але є одна велика проблема – мовний бар'єр. Для роботи на заході потрібно добре знати мову. Хоча б англійську. П'ятеро наших студентів виграли грант від Фонду Бориса Колеснікова і їздили на комп'ютерну виставку до Японії та показали себе на високому рівні.

Знову ж, можливості безмежні, але потрібне знання мови. Простий приклад – я часто буваю на міжнародних конференціях, і іноземні колеги пропонували скористатися їхньою освітою для подальшої роботи на тих же німецьких автомобільних концернах. Зі знанням німецької мови наш студент може відносно легко отримати інженерну роботу на цих фірмах.

– Окрім мови, чого ще не вистачає нашим інженерам для того, щоб бути конкурентоспроможними на світовому рівні?

– У сучасному світі постійно змінюється рівень технологій, особливо інформаційних. І це вимагає постійного розвитку від фахівця. Ми намагаємося дотримуватися сучасних тенденцій. У нас була спеціальність «Металорізальні верстати та інструменти», а тепер вона стала «Мехатронні системи, інструменти та технології». Це пов'язане з тим, що звичайний верстат перетворився на комп'ютерну систему й оператор працює як комп'ютерник – встановлює програми, дає команди.

Однак не тільки ми вчимося в іноземців, а й вони в нас. За 67 років існування Академії ми набрали достатню кількість напрацювань, які цікавлять колег з інших країн. За останній час кордони між державами стали більш розмитими через розвиток інформаційних технологій, і, перебуваючи в умовному Краматорську, студент може користуватися лекціями провідних ЗВО світу. Було б бажання.

– На сьогодні багато закладів вищої освіти відчувають нестачу у фінансах. За рахунок чого можна виправити ситуацію?

– Я на всіх рівнях намагаюся донести думку, що підприємства, які утворюють місто, – це не тільки й не стільки провідні заводи. Це також такі освітні установи, як наша Академія, Дружківський машинобудівний технікум. Якщо школяр отримав достатній рівень знань і поїхав вступати у виші Києва чи за кордон, то навряд чи він повернеться в своє рідне місто й буде його розвивати. Тому необхідно розвивати коледжі, технікуми, ЗВО, щоб кращі фахівці залишалися у себе вдома. Для цього необхідно, щоб меценати більше уваги приділяли освіті. Західна система освіти передбачає допомогу не тільки з боку держави, а й провідних фірм, оскільки вони живуть із довготривалою перспективою.

– Ви говорили, що багато провідних іноземних компаній «полюють» за нашими студентами. При більш високому матеріальному рівні їхніх ЗВО зарубіжні країни не можуть підготувати своїх фахівців?

– На жаль, у сучасному світі знизився інтерес до інженерних спеціальностей. Усі хочуть бути політологами, соціологами тощо. Знання опору матеріалів, інформатики дається досить складно. А ось гуманітарний напрямок більш простий. Я обговорював із німецькими та американськими колегами це питання, і ми дійшли висновку, що необхідно надавати більше уваги інженерним ЗВО, оскільки саме вони випускають фахівців, які наповнюють ВВП країн. До того ж людина з дипломом інженера не обов'язково повинна працювати на заводі – вона може бути й політиком, і керівником, і банкіром. Можна сміливо сказати, що переважна більшість керівників різних рівнів як у Краматорську, так і в Дружківці – це наші випускники. Саме тому інженерна освіта дає великі можливості для розвитку людини.