
21 лютого відзначається Міжнародний день рідної мови. Мова – це більше, ніж слова. Це пам&...
П'ятниця, 21 лютого 2025Ученість — солодкий плід гіркого коріння.
Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів
Вчись не для того, щоб знати більше, а для того, щоб знати краще.
Важлива не кількість знань, а якість їх.
Є тільки одне благо - знання й тільки одне зло - неуцтво.
Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність.
Бич людини - це уявлюване знання.
Знання - сила.
Знання - знаряддя, а не ціль.
Запам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним.
Міністерство освіти і науки пропонує охопити різними видами державної підтримки більшість українських абітурієнтів, які вступатимуть на навчання до вишів.
Про це йдеться у моделі розподілу вступу за джерелами фінансування, що презентована МОН під час засідання профільного парламентського комітету.
Відповідно до запропонованої МОН моделі фінансування здобуття вищої освіти, державним замовленням має бути охоплено 25–30% першокурсників, які братимуть участь у конкурсі на гарантоване перше робоче місце (в основному державний сектор: медики, учителі тощо).
Державні безповоротні гранти на здобуття освіти мають отримувати 25–35% вступників. За визначенням МОН, освітні гранти мають виконувати роль інструменту заохочення вступу на спеціальності, які потрібні ринку праці та / або регіональної підтримки.
Водночас пропонується надавати можливість безоплатної освіти для вступників з найвищими балами ЗНО, які не матимуть зобовʼязань щодо відпрацювання на першому робочому місці. Кількість таких вступників за розрахунками МОН може становити 10–15%.
Зважаючи на визначену модель розподілу вступників за джерелами фінансування, на контракті навчатимуться 25–30% вступників до закладів вищої освіти.
Освіта.ua