ENG
  • Ученість — солодкий плід гіркого коріння.

  • Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів

  • Вчись не для того, щоб знати більше, а для того, щоб знати краще.

  • Важлива не кількість знань, а якість їх.

  • Є тільки одне благо - знання й тільки одне зло - неуцтво.

  • Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність.

  • Бич людини - це уявлюване знання.

  • Знання - сила.

  • Знання - знаряддя, а не ціль.

  • Запам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним.

Донбаська державна
машинобудівна академія

Останні новини

Перемога на Всеукраїнській історико-краєзнавчій конференції «Південно-Східна Україна: зі стародавності у ХХІ століття»
1.jpg

ХVІІ Всеукраїнська історико-краєзнавча конференція учнівської та студентської молоді «Півд...

Четвер, 19 грудня 2024
Медіагрупа «Академія» – 25 років натхненної роботи
000.jpg

17 грудня медіагрупа «Академія» вважає своїм днем народження, бо саме в цей день 25 років тому в...

Вівторок, 17 грудня 2024
Всеукраїнська конференція «Мій рідний край, моя земля очима сучасників» об’єднала учнівську та студентську молодь з усієї України
1.jpg

ХV Всеукраїнська краєзнавча конференція учнівської молоді «Мій рідний край, моя земля очим...

Понеділок, 16 грудня 2024
Рада студентського самоврядування ДДМА взяла участь у зустрічі з Міністром освіти і науки України
2.jpg

У Києві в стінах Міністерства освіти і науки України відбулася офіційна зустріч представників ор...

П'ятниця, 13 грудня 2024
Чи можуть чоловіки-студенти і викладачі виїжджати за кордон
1.jpg

На сайті ДДМА публікується багато запрошень на конференції, навчання, стажування, зокрема за кор...

Четвер, 12 грудня 2024

На засіданні вченої ради ДДМА

4.jpg

На січневому засіданні Вченої ради вирішені актуальні питання роботи Академії. З доповіддю «Підсумки роботи Академії, кафедр і факультетів у 2022 році і основні завдання на 2023 рік» виступив перший проректор ДДМА, доцент Анатолій Фесенко.

Він зазначив, що у 2022 році довелося працювати в надзвичайно складних умовах. З початком повномасштабного російського вторгнення керівництво України визнало неможливість забезпечення належного функціонування українських вишів на територіях, що знаходяться під тимчасовою окупацією, а також на таких, де ведуться бойові дії. Була запроваджена програма переміщення закладів освіти.

Факт переміщення ДДМА юридично оформлений наказом МОН України (Наказ МОНУ «Про тимчасове переміщення Донбаської державної машинобудівної академії» № 42825 від 11.05.2022) та відображений в ЄДЕБО як зміну фактичної (але не юридичної) адреси Академії, оскільки повернення ДДМА до Краматорська обов’язково відбудеться після перемоги України.

Для переміщення був обраний так званий «мінімальний» формат, який передбачав переїзд до міста Тернопіль на базу Тернопільського національного технічного університету ім. Івана Пулюя ректора, бухгалтерської служби та певної кількості науково-педагогічного персоналу. Завдяки багаторічному плідному співробітництву й тісному контакту з колективом ТДТУ, ректором ДДМА досягнута домовленість про безкоштовне розміщення ДДМА в аудиторіях ТДТУ. Волонтерські організації ТДТУ допомогли евакуювати серверне обладнання, комп’ютери, оргтехніку, деяке коштовне обладнання кафедр, архіви деканатів, документи бухгалтерії, навчального відділу та відділу кадрів. Адміністрація ТДТУ виділила приміщення для розміщення обладнання Академії в корпусі №2, та для роботи викладачів та співробітників у корпусі № 3 університету. Досягнута домовленість про надання додаткових аудиторій у корпусі № 3 для функціонування служб та організації освітнього процесу в разі потреби. Завдяки підтримці адміністрації ТДТУ та плідній праці начальника відділу ТЗН М. Срибніка в короткі терміни вдалося запустити серверне обладнання, забезпечити функціонування веб-сайту, корпоративної електронної пошти, інших електронних ресурсів та відновити роботу всіх служб Академії. Зусиллями директора ЦДЗО М. Федорова й інших співробітників забезпечено стабільне функціонування платформи дистанційного навчання Moodle DDMA, що дозволило не лише успішно організувати дистанційне навчання здобувачів, але й виконання окремих адміністративних і управлінських функцій. Також були створені умови для роботи бухгалтерії. Головний бухгалтер І. Цюпа та співробітниця бухгалтерії Т. Курбат працюють у м. Тернопіль та забезпечують дистанційну роботу інших співробітників бухгалтерії. У Тернополі знаходяться трудові книжки співробітників. Студентський архів відділу кадрів перевезено до м. Дніпро.

Усі охочі студенти та викладачі можуть бути забезпечені гуртожитками. Також є домовленість про розміщення в гуртожитках ТДТУ студенів, які вступлять до Академії в цьому році.

Освітній процес у ДДМА відновився з 1 квітня 2022 року, та проходить дистанційно в синхронному та асинхронному режимах.

Основні зусилля були спрямовані на виконання місії Академії: забезпечення якісної підготовки фахівців із вищою освітою за бакалаврськими, магістерськими й аспірантськими програмами, високоефективної наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності структурних підрозділів, міжнародної співпраці, виконання умов колективного договору, запобігання проявам корупційних правопорушень. В умовах війни виконано великий обсяг роботи із переформатування освітнього процесу, наукової роботи, прискореного переходу на технології дистанційного навчання.

Це дозволило в консолідованому рейтингу ЗВО України у 2022 році, до якого увійшли 250 ЗВО, Академії посісти 91–92-е місця (за результатами 2021 р.  – 97–98-е місця). У рейтингу за показниками Scopus ДДМА займає 51-у позицію серед 196 ЗВО України проти 44-го місця з 200 ЗВО у 2021 р, а в рейтингу за показниками Webometrics ДДМА посіла 57-е місце серед 200 ЗВО України (за результатами 2021 року – 67-е місце). У цьогорічному рейтингу «Топ-200 Україна» Академія посіла 55-е місце (82-е місце за результатами 2021 р.) і з огляду на те, що Академія у 2022 році набула статусу переміщеного ЗВО та увійшла до рейтингу ЗВО Тернопільської області, посівши п’яте місце.

За результатами планових заходів державного нагляду (контролю), що здійснювалися протягом 2022 року Державною службою якості освіти України за ступенями ризику від провадження господарської діяльності у сфері вищої освіти, Академія відповідно до критеріїв, визначених Постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 р. № 982, згідно з чинними нормативними актами залишається в категорії закладів освіти, які мають 35 балів, отриманих у результаті перевірки у 2021 році, що відповідає середньому ступеню ризику та є позитивним показником провадження господарської діяльності Академії у сфері вищої освіти.

Торік зусиллями ректорату й колективу Академії було забезпечено успішне проходження акредитації освітньо-професійної програми за другим (магістерським) рівнем вищої освіти «Облік і оподаткування».

З огляду на складну ситуацію в державі акредитовані умовно наступні освітньо-професійні програми:

1) за початковим рівнем вищої освіти (короткий цикл):

  • «Менеджмент» (ID 39569) за спеціальністю 073 Менеджмент;

2) за першим (бакалаврським) рівнем:

  • «Фізична культура і спорт» (ID 29216) за спеціальністю 017 Фізична культура і спорт;
  • «Політологія» (ID 29218) за спеціальністю 052 Політологія;
  • «Публічне управління та адміністрування» (ID 29702) за спеціальністю 281 Публічне управління та адміністрування.

Досягнуті певні позитивні результати в науковій роботі, серед яких можна зазначити такі:

  • у звітному році науковий збірник «Обробка матеріалів тиском» включено до Переліку наукових фахових видань України категорії «Б» з технічних наук, за спеціальностями 131, 132 (наказ МОН України № 320 від 07.04.2022 р.). Його включено до наукометричних баз, електронних бібліотек та репозитаріїв: National Library of Ukraine (Vernadsky), GoogleScholar, Crossref;
  • за результатами досліджень науковцями Академії видано 6 монографій, 10 навчальних посібників, опубліковано 401 наукова праця, із них у зарубіжних виданнях – 44, у виданнях, що входять до міжнародних науково-метричних баз даних, – 60, видано 7 збірників наукових праць і матеріалів конференцій;
  • у звітному році винахідниками Академії отримано 5 патентів України, один з яких на винахід. За звітній період подано 5 заявок, серед яких одна на винахід;
  • у науковій діяльності у звітному році брали участь 182 штатних наукових і науково-педагогічних працівників (із них: 29 докторів наук, 117 кандидатів наук, 1 докторант), а також 54 здобувачі освіти третього освітньо-наукового рівня денної форми навчання, 412 здобувачів освіти першого та другого освітніх рівнів;
  • за результатами участі в конкурсі на здобуття стипендії Кабінету Міністрів України для молодих вчених постановою президії Комітету з Державних премій України в галузі науки і техніки від 4 листопада 2022 року № 6 призначені стипендії КМУ докторці технічних наук, доцентці кафедри АВП Бережній О. В. і кандидатці хімічних наук, старшій науковій співробітниці Водоп’яновій Г. О.;
  • науковці Академії за результатами конкурсу мають безкоштовний доступ до баз даних Scopus та інформаційної платформи Web of Science, її основної колекції найвпливовіших видань Web of Science Core Collection, аналітичних інструментів Journal Citation Report та Essential Science Indicators, програми для роботи з бібліографією EndNote Online та ідентифікаторами науковця ResearcherID і Orcid. У звітному навчальному році науковці Академії отримали безкоштовний доступ до платформи EBSCO – інтерактивної довідково-бібліографічної системи, яка складається з різноманітних повнотекстових та реферативних баз даних від провідних постачальників інформації та бази наукового і технологічного видавництва Bentham Science;
  • у різних видах наукових досліджень брали участь 412 здобувачів освіти, зокрема у виконанні держбюджетних і кафедральних НДР взяли участь 60 здобувачів. Здобувачами освіти у співавторстві опубліковано 142 наукові праці, зокрема особисто – 11, на студентських конференціях прочитано 111 доповідей. До участі в конкурсах надіслано 21 наукову роботу здобувачів Академії, але результати участі відсутні через те, що у зв’язку з дією воєнного стану в Україні, наказом МОНУ від 31.05.2022 № 508 було скасовано проведення ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт;
  • здобувачі освіти підвищували інноваційний потенціал своїх ідей і розробок в стартап школі «Sikorsky Challenge Краматорськ», яка була створена і здійснює діяльність з 2018 р. за сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка Східної України». Сімнадцять здобувачів освіти стали учасниками команд Регіонального конкурсу стартап-проєктів «Стартап школа Sikorsky Challenge: сприяння інноваційному розвитку та підприємницькій діяльності стартапів у цільових університетах Донецької та Луганської областей», який проходив в Академії 17-18 лютого 2022 року;
  • у звітному періоді в Академії виконувалась 31 угода про міжнародне співробітництво.

На сайті Академії постійно розмішується інформація щодо проведення акредитації освітніх програм і висвітлюються події та результати освітньої, наукової і суспільної діяльності.

У 2022 році в Академії вживалася низка національно-патріотичних, культурно-масових й інших заходів обласного й міського рівнів. В умовах воєнного стану виховні заходи проводилися переважно онлайн із використанням дистанційних платформ.

Є певні досягнення в спортивній діяльності. Незважаючи на війну, студенти Академії беруть активну участь у спортивних заходах міжнародного рівня, які проходять в основному в країнах Європи, і виборюють призові місця.


КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ І ПІДГОТОВКА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ

Підготовка науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації в Академії складається з аспірантури, докторантури, спеціалізованих вчених рад із захисту докторських і кандидатських дисертацій, вченої ради й науково-технічної ради Академії, де здійснюється атестація здобувачів наукових ступенів і вчених звань.

Освітня діяльність на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти в Академії ліцензована за 11 спеціальностями. У 2022 році підготовка докторів філософії здійснюється за 8 спеціальностями: 051 «Економіка», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 131 «Прикладна механіка», 132 «Матеріалознавство», 133 «Галузеве машинобудування», 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології», 232 «Соціальне забезпечення». Станом на 31 грудня 2022 року в аспірантурі навчалися 62 особи, із них 61 на очній (денна – 49 осіб, вечірня – 12 осіб) формі. У 2022 році до аспірантури зараховано 17 осіб на денну форму навчання: 8 осіб – за державним замовленням, 9 осіб – на умовах самофінансування. У 2022 році аспірантуру закінчили 9 осіб. Задача підвищення ефективності аспірантури шляхом формування якісного резерву для вступу до неї розглядалась як одна з найбільш важливих.

Докторантура в Академії функціонує за 6 спеціальностями: 132 «Матеріалознавство», 133 «Галузеве машинобудування», 051 «Економіка», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 075 «Маркетинг». Станом на грудень 2022 року в докторантурі навчалася 1 особа за спеціальністю 051 «Економіка».

Протягом року в Академії діяли 2 спеціалізовані вчені ради: спеціалізована вчена рада Д 12.105.01 із правом прийняття до розгляду й проведення захистів дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.0305 «Процеси і машини обробки тиском»; спеціалізована вчена рада Д 12.105.02 із правом прийняття до розгляду й проведення захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальностями 05.03.01 «Процеси механічної обробки, верстати та інструменти» і 05.03.06 «Зварювання та споріднені процеси і технології».

Зараз в Академії працюють 158 викладачів; серед них: 28 професорів, докторів наук, 103 доцента, кандидата наук. Відсоток викладачів із вченими званнями й науковими ступенями в Академії становить 82,9 %. Із них кандидатів наук, доцентів – 65,2 %, а професорів, докторів наук – 17,7 %.

За період з 2017 до 2022 рр. включно викладачі Академії були охоплені різними формами підвищення кваліфікації та стажування.

У 2022 році основними видами підвищення кваліфікації стали:

  • участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах, конференціях;
  • наукове стажування;
  • самоосвіта;
  • здобуття другої вищої освіти.

В Академії триває робота з моніторингу потреб ринку щодо підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів промислових підприємств й організацій і розроблення нових освітніх програм і практичних курсів.


НАВЧАЛЬНА РОБОТА

Академія має ліцензію на здійснення освітньої діяльності у сфері вищої освіти з підготовки молодшого спеціаліста, молодшого бакалавра, бакалавра, магістра й доктора філософії (зокрема  для іноземних громадян).

Для організації освітнього процесу в умовах війни розроблений і успішно використовується пакет необхідних нормативних документів, а саме: Положення «Про порядок роботи атестаційних комісій в особливих умовах», Положення «Про дистанційне навчання здобувачів вищої освіти за денною формою в особливих умовах», Положення «Про порядок проведення всіх видів практик здобувачів вищої освіти в особливих умовах».

Навчальний відділ спільно з відділом якості освіти займався підготовкою акредитаційних справ освітніх програм.

У звітному році Академія пройшла акредитацію й отримала відповідні сертифікати за однією освітньо-професійною програмою другого рівня вищої освіти «Облік і оподаткування», а також загалом пройшла акредитаційну експертизу за однією освітньою програмою початкового рівня вищої освіти та трьома освітніми програмами бакалаврського рівня.

На жаль, в умовах воєнного стану і переміщення Академії до м. Тернопіль відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2022 р. № 295 «Про особливості акредитації освітніх програм, за якими здійснюють підготовку здобувачі вищої освіти, в умовах воєнного стану» та у відповідності до алгоритму, що був запропонований Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти освітні програми «Менеджмент», «Фізична культура і спорт», «Політологія», «Публічне управління та адміністрування» акредитовані лише умовно.

У 2022 році продовжувалася робота над вдосконаленням персональної електронної системи управління навчанням Moodle DDMA.

Протягом року начальником навчального відділу постійно проводився контроль проведення освітнього процесу.

На 2022/2023 навчальний рік на всіх кафедрах Академії впроваджено систему оформлення, затвердження й зберігання планів роботи кафедр, індивідуальних навчальних планів викладачів, розподілу навчального навантаження й відповідних щомісячних звітів про фактичне виконання навчальної роботи в електронному вигляді, для чого на кожній кафедрі Академії створені кафедральні репозитарії (електронні каталоги на сторінці кафедри в системі Moodle DDMA), та репозитарії викладачів в особистих кабінетах у системі Moodle DDMA. На цей час уся звітна документація виставлена в репозитарії системи Moodle DDMA.

Станом на початок звітного року на базі платформи Moodle DDMA розроблено й запроваджено в освітній процес за всіма формами навчання 1342 навчальні курси. Це дозволило здійснити оперативне переведення освітнього процесу на дистанційну форму практично за всіма запровадженими в Академії освітньо-професійними й освітньо-науковими програмами.

Враховуючи, що захист випускних кваліфікаційних робіт магістрів у 2022/2023 навчальному році буде проходити дистанційно із використанням засобів інтернет-зв’язку, а також неможливістю здійснювати проходження та подальше зберігання кваліфікаційних робіт у «паперовому» вигляді в архіві ДДМА, на випускових кафедрах створені Google-форми для контролю ходу підготовки здобувача освіти до захисту кваліфікаційної роботи, а також забезпечено розміщення на Google-диску кафедри всіх матеріалів допущених до захисту кваліфікаційних робіт, та контроль за підготовкою до захисту здобувачів вищої освіти ДДМА. 

У звітному році заліково-екзаменаційні сесії проводилися в дистанційному режимі в системі Moodle і з використанням інших засобів електронного зв’язку. Аналізування підсумків сесій дозволяє висновити, що спостерігається тенденція до поліпшення рівня успішності здобувачів.

Так, за результатами зимових заліково-екзаменаційних сесій, абсолютна успішність за першим пред’явленням у порівнянні з 2020/2021 н.р. зросла з 56,5 до 60,7 %, а абсолютна успішність на останній день сесії – з 61 до 64 %. Також зростає якісний рівень успішності (з 31,3 до 35 %). При цьому за факультетами спостерігається різна динаміка. Абсолютний рівень успішності з першого пред’явлення поліпшився за всіма факультетами, крім ФІТО, де успішність знизилася з 48,6 до 48,1 %. Абсолютний рівень успішності на останній день сесії збільшився на факультетах ФЕМ та ФМ, а на ФІТО та ФАМІТ спостерігалося незначне зниження цього показника. Якісний рівень успішності збільшився за всіма факультетами.

У порівнянні з 2020/2021 н.р., у літню екзаменаційну сесію в цілому в Академії спостерігається поліпшення абсолютного показника успішності як з першого пред’явлення (з 60,5 до 62,5 %), а на останній день сесії знизився (з 70,63 до 67 %). Якісний рівень успішності станом на останній день сесії при цьому збільшився (з 28,4  до 37 %). Рівень абсолютної успішності з першого пред’явлення поліпшився на факультетах ФЕМ, ФІТО та ФМ, але на факультеті ФАМІТ знизився з 67 до 61,3 %, а зростання абсолютної успішності на останній день сесії спостерігалося лише на факультеті ФМ.


НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА РОБОТА В АКАДЕМІЇ, НА КАФЕДРАХ І ФАКУЛЬТЕТАХ

На кафедрах Академії використовуються форми й методи дистанційної освіти із застосуванням таких програмних і технічних засобів:

  • платформи дистанційної освіти Moodle DDMA;
  • листування засобами електронної пошти (е-mail);
  • засобів мобільного зв’язку, зокрема різноманітних чат-сервісів і соціальних мереж (Viber, Telegram та ін.);
  • засобів електронного зв’язку з можливістю організації відеоконференцій (Zoom, Skype та ін.);
  • сервісів Google (Meet, Клас, Диск та ін.).

Щорічно вченою радою Академії затверджується план підготовки й видання монографій, підручників, посібників і методичних вказівок.

За планом видання за 2022 рік передбачено 118 навчально-методичних видань. За підсумками роботи кафедр протягом звітного року:

  • підготовлено монографій – 7; опубліковано – 6;
  • збірників наукових праць підготовлено й опубліковано – 7;
  • посібників і підручників з номером ISBN підготовлено – 19, опубліковано – 10;
  • методичних вказівок внутрішнього використання підготовлено – 40, викладено на сайті – 40.

Усього видань за 2022 рік підготовлено 73, опубліковано – 63. План видання науково-методичної документації 2022 року на усіх факультетах в цілому виконаний на 62 % .

Потребує подальшого вдосконалення методичне забезпечення навчальних дисциплін і наукових досліджень, особливо об’єктивного проміжного і підсумкового контролю знань здобувачів, а також з урахуванням особливостей сьогодення корегування внутрішньо-академічного нормативного його забезпечення і звітності.


РОЗВИТОК КОМП'ЮТЕРНО-ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ І ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ

Завдяки підтримці й допомозі керівництва Тернопільського національного технічного університету, колег з технічних відділів ТНТУ м. Тернопіль, співробітникам відділу ТЗН вдалося в найкоротші можливі терміни відновити працездатність і доступність цих сервісів. Також велика подяка всім не байдужим викладачам і співробітникам Академії, які допомагали вивозити це обладнання із Краматорська, а також розвантажувати і розміщувати його вже в Тернополі. У приміщеннях третього корпусу ТНТУ було створену невелику локальну мережу, яка дозволила організувати роботу бухгалтерії і відділу кадрів.

Протягом літнього періоду 2022 р. (під час канікул здобувачів освіти й відпусток навчально-педагогічних працівників) Центром дистанційної і заочної освіти Академії спільно з відділом технічних засобів навчання було здійснено комплекс заходів, спрямованих на подальше вдосконалення роботи платформи дистанційного навчання Moodle DDMA, а саме:

  • переведення системи дистанційної освіти Moodle на нову технічну платформу й оновлення наявної на той час версії платформи Moodle DDMA ver. 3.6 до більш сучасної і актуальної версії ver. 3.11.8, що розширило можливості системи і підвищило зручність для користувачів;
  • оновлення бази даних платформи Moodle DDMA щодо актуалізації всіх її користувачів як з числа здобувачів освіти, так й навчально-педагогічних працівників, навчально-допоміжного персоналу;
  • оптимізація персональних облікових даних усіх без винятку користувачів платформи, насамперед, актуальних адрес електронної пошти, завдяки чому були забезпечені наступні опції: 1) повноцінне функціонування вбудованого системного ресурсу «форум»; 2) можливість сповіщення користувачів через персональні імейли щодо розміщуваних на форумі Moodle інформаційних оголошень; 3) можливість поновлення користувачами «забутих» паролів в автоматичному режимі через вбудовану функцію зворотного зв’язку; 4) для облікових записів усіх науково-педагогічних працівників були привласнені персональні фото тощо.

На тепер на базі академічної платформи дистанційного навчання Moodle DDMA, крім забезпечення її головної функції – організації навчального процесу здобувачів освіти в умовах дистанційного навчання, також вирішується в дистанційному режимі ціле коло різноманітних задач з різних аспектів діяльності Академії, а саме:

  • проводяться щомісячні засідання вченої й методичної рад Академії;
  • організовуються чергові засідання конференцій трудових колективів факультетів й Академії, науково-технічної ради, стипендіальних комісій;
  • налагоджена робота окремих ресурсів щодо виховної роботи й впровадження академічної доброчесності;
  • організовані репозитарії електронної документації за всіма кафедрами Академії тощо.

Окремої уваги заслуговує впровадження в дію в поточному навчальному році електронних онлайн семестрових журналів за факультетами, створених за принципом навчальних планів із вказанням за кожною академічною групою: переліку навчальних дисциплін посеместрово; посилань на відповідні дистанційні навчальні курси в платформі Moodle DDMA; форм підсумкового контролю й кафедр, що закріплені за відповідними дисциплінами. Також передбачений блок семестрової успішності здобувачів освіти за їх персональними прізвищами з можливістю оперативної фіксації допусків-недопусків здобувачів під час заліково-екзаменаційних сесій й підсумкових атестацій. Таким чином, зазначені електронні онлайн семестрові журнали, побудовані на базі інтерактивного ресурсу – Google-форми, дозволяють в оперативному онлайн режимі отримувати відповідну важливу інформацію щодо навчального процесу й академічної успішності здобувачів для широкого кола зацікавлених користувачів, насамперед, студентів та їх батьків, викладачів, а також адміністративної частини – деканатів, навчального відділу тощо.

Разом з тим, завдяки роботі міністерства освіти і науки України, було досягнуто домовленостей з закордонними компаніями, які спеціалізуються на дистанційній освіті і наданні можливостей для дистанційного спілкування. Завдяки цьому Академія безкоштовно отримала 180 ліцензій ZOOM для викладачів, що дозволяє проводити зустрічі з великою кількістю слухачів без обмежень в часі. Також відкрито доступ до платформи Labster, яка дозволяє візуалізувати проведення лабораторних робіт. Нещодавно відкрито доступ до платформи Coursera, де можна проходити дистанційні навчальні курси в найкращих університетах світу.

Наприкінці року, що минув, було також зареєстровано новий домен для електронних ресурсів Академії в зоні edu.ua. Тепер окрім звичного домена dgma.donetsk.ua ми можемо користуватись доменом ddma.edu.ua. Зараз усі наявні ресурси доступні як в одному, так і в іншому вигляді. Тобто, наприклад, сайт Академії доступний як за посиланням www.dgma.donetsk.ua так і за посиланням www.ddma.edu.ua. Але всі нові ресурси планується робити тільки в новому домені, щоб з часом перейти виключно на нього і зробити його офіційним. Також зараз доступна можливість отримувати електронні адреси типу user@ddma.edu.ua.

НАУКОВА, НАУКОВО-ТЕХНІЧНА ТА ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ АКАДЕМІЇ

Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність Академії здійснювались відповідно до Закону України «Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки» від 09.09.2010 року № 2519-IV за напрямами:

  • фундаментальні наукові дослідження з найбільш важливих проблем розвитку науково-технічного, соціально-економічного, суспільно-політичного, людського потенціалу для забезпечення конкурентоспроможності України у світі та сталого розвитку суспільства і держави. Найважливіші фундаментальні проблеми фізико-математичних і технічних наук;
  • інформаційні та комунікаційні технології. Технології та засоби математичного моделювання, оптимізації та системного аналізу розв'язання надскладних завдань державного значення;
  • нові речовини і матеріали (створення та застосування технологій отримання, зварювання, з'єднання та оброблення конструкційних, функціональних і композиційних матеріалів).

У звітному році виконувались 23 науково-дослідні роботи другої половини робочого дня викладачів, 6 робіт, що фінансувалися з державного бюджету. Загальний обсяг фінансування наукових розробок склав 2847,7 тис. грн., зокрема 2819,7 тис. грн. із держбюджету та 28,0 тис. грн. із спецфонду.

За результатами досліджень науковцями Академії видано 6 монографій, 10 навчальних посібників, опубліковано 401 наукова праця, із них у зарубіжних виданнях – 44, у виданнях, що входять до міжнародних науково-метричних баз даних – 60, видано 7 збірників наукових праць і матеріалів конференцій.

Наказом МОН України від 07.04.2022 р. № 320 періодичне видання ДДМА Збірник наукових праць «Обробка матеріалів тиском» («MATERIALS WORKING BY PRESSURE») включено до Переліку наукових фахових видань України категорії «Б» з технічних наук, за спеціальностями 131 і 132. Ректорат відзначає плідні зусилля головного редактора видання доктора технічних наук, професора Алієва І. С., націлені на досягнення цього результату.

У 2022 р. продовжувала виплачуватися Стипендія КМУ для молодих вчених кандидатці технічних наук, доцентці кафедри ОМТ Малій Х. В., призначена їй постановою президії Комітету з Державних премій України в галузі науки і техніки.

За результатами участі в конкурсі на здобуття стипендії Кабінету Міністрів України для молодих вчених постановою президії Комітету з Державних премій України в галузі науки і техніки від 4 листопада 2022 року № 6 призначені стипендії КМУ докторці технічних наук, доцентці кафедри АВП Бережній О. В. і кандидатці хімічних наук, старшій науковій співробітниці Водоп’яновій Г. О.

Науковці Академії за результатами конкурсу мають безкоштовний доступ до баз даних Scopus та інформаційної платформи Web of Science, її основної колекції найвпливовіших видань Web of Science Core Collection, аналітичних інструментів Journal Citation Report та Essential Science Indicators, програми для роботи з бібліографією EndNote Online та ідентифікаторами науковця ResearcherID і Orcid. У звітному навчальному році науковці Академії отримали безкоштовний доступ до платформи EBSCO – інтерактивної довідково-бібліографічної системи, яка складається з різноманітних повнотекстових та реферативних баз даних від провідних постачальників інформації та бази наукового і технологічного видавництва Bentham Science.

Завідувач кафедри ІТУ Ковалевський С. В. входить до складу редакційного та видавничого комітету зарубіжного видання «Mechanical Testing and Diagnosis» Галацкого університету «Дунареа де Жос» (Румунія), що індексується в базах даних: EBSCO Applied Science & Technology Source Ultimate, ProQuest Central, WorldCat.

Доцент кафедри АВП Періг О. В. входить до складу редакційної колегії міжнародного журналу «European Educational Researcher», який індексується в DOAJ-, ERIHPLUS-, ERIC- та IndexCopernicus.

Проректор з наукової роботи, управління розвитком та міжнародних зв’язків д-р. хім. наук. Турчанін М. А. входить до складу редакційної колегії міжнародного журналу «Powder Metallurgy and Metal Ceramic» видавництва Springer, який індексується в базі даних Scopus.

У зв’язку з дією воєнного стану в Україні, традиційний центральний захід Днів науки в Академії – Щорічна науково-технічна конференція науково-педагогічних, інженерно-технічних працівників науково-дослідного сектору, здобувачів вищої освіти третього освітньо-наукового рівня, здобувачів вищої освіти першого і другого рівнів – не проводився.

У 2022 році в рамках Днів науки проведено 6 міжнародних науково-технічних конференцій, дві всеукраїнські і регіональні конференції і відбірковий етап студентської першості світу з програмування ІСРС-Ukraine-2022.

Плідно працює Рада молодих вчених ДДМА, яка стала організатором і активним учасником заходу «Youth together. Adaptation. Innovation», який відбувся в Хмельницькому.

У звітному році велика увага приділялась ректоратом науковій роботі здобувачів освіти. У різних видах наукових досліджень брали участь 412 здобувачів, зокрема у виконанні держбюджетних і кафедральних НДР взяли участь 60 здобувачів. Здобувачами в співавторстві опубліковано 142 наукові праці, зокрема особисто – 11, на студентських конференціях прочитано 111 доповідей. До участі в конкурсах надіслано 21 наукову роботу здобувачів Академії, але результати участі відсутні через те, що у зв’язку з дією воєнного стану в Україні, наказом МОНУ від 31.05.2022 № 508 було скасовано проведення ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт.

Результати наукових досліджень одержані при виконанні магістерських робіт були впроваджені в різних сферах бізнесу і в освітньому процесі.

У звітному році за результатами виконання магістерських робіт в освітній процес впроваджено 2 лабораторно-практичні роботи.

Здобувачі освіти підвищували інноваційний потенціал своїх ідей і розробок у стартап школі «Sikorsky Challenge Краматорськ», яка була створена і здійснює діяльність з 2018 р. за сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка Східної України». Сімнадцять здобувачів освіти стали учасниками команд Регіонального конкурсу стартап-проєктів «Стартап школа Sikorsky Challenge: сприяння інноваційному розвитку та підприємницькій діяльності стартапів у цільових університетах Донецької та Луганської областей», який проходив в Академії 17–18 лютого 2022 року.

У звітному періоді здобувачі Академії брали успішну участь у регіональних і міжнародних наукових заходах.

У листопаді звітного року в ДДМА проведено ХХVІ настановну конференцію Малої академії наук з науково-промислового профілю, у якій взяли участь 26 учасників.

Стипендії Президента України отримували 5 здобувачів освіти, стипендії Верховної Ради України – 2 здобувачі.

МІЖНАРОДНА ДІЯЛЬНІСТЬ

Одним із пріоритетних напрямів діяльності Академії залишається розвиток міжнародних зв’язків із ЗВО, науковими центрами і фірмами країн ЄС.

У звітному періоді в Академії виконувалась 31 угода про міжнародне співробітництво. Основними напрямами співробітництва є взаємна участь науковців сторін у міжнародних конференціях, публікації наукових праць, спільна участь у міжнародних проєктах, обмін науковою інформацією, надання можливості проводити дослідження на унікальному обладнанні тощо.

У 2022 році успішно завершився пілотний проєкт «Promotion of the Cyber Hygiene E-Learning course  in the Donbass State Engineering Academy» G-202110-681 CRDF GLOBAL у рамках міжнародної освітньої програми «Посилення спроможностей у сфері кібербезпеки в Україні». Інтерактивний онлайн-курс «Базові правила безпеки в цифровому середовищі» розроблено CRDF Global, у співпраці з експертною групою з кібербезпеки компанії EY в Україні та технічними експертами компанії Technomatix, за сприяння Державного департаменту США (Офіс із координації допомоги в Європі та Євразії). Слухачі онлайн-курсу дізналися про основні загрози в цифровому просторі, зрозуміли, яка інформація є головною метою хакерів та запам’ятати основні рекомендації щодо захисту власних даних, безпечного користування електронними пристроями та інформаційними ресурсами. Науковці Академії впорались із завданням поширення курсу серед здобувачів освіти та проведенням навчання. Усього 327 здобувачів пройшли курс та отримали сертифікати. Усі студенти, які реєструвалися на курс, отримали сертифікат «кібер джедая».

З 2022 р. Академія бере участь у міжнародному проєкті «Дуальна освіта для України», який проводиться за фінансової підтримки Проєкту USAID «Економічна підтримка України» для переміщених університетів Східної України та закладів освіти, які їх приймають. Мета проєкту: посилити спроможність закладів вищої освіти України із надання послуг високоякісної дуальної форми здобуття освіти (ДФЗО) та забезпечити кращий розвиток трудового потенціалу для вітчизняного ринку праці. Наступним кроком у цьому напрямі стане розвиток розділу «Дуальна освіта» на сайті Академії, згідно з матеріалами, напрацьованими за результатами участі в цьому міжнародному проєкті.

З 2022 року Академія є учасником міжнародного Проєкту з психологічної підтримки персоналу вимушено переміщених закладів освіти і здобувачів освіти, який проводиться Відділом з розвитку трудового потенціалу Проєкту USAID «Економічна підтримка України». У рамках проєкту була проведена Інформаційна зустріч і безоплатні заходи в онлайн-форматі.

З березня 2018 року на базі Академії працює стартап школа в рамках проєкту «Модель стартапів Sikorsky Challenge об’єднує Донбас», який фінансово та організаційно підтриманий Проєктом «Зміцнення громадської довіри», що фінансується Агентством США з міжнародного співробітництва. З вересня 2020 року Донбаська державна машинобудівна академія є учасником проєкту «Стартап школа Sikorsky Challenge: сприяння інноваційному розвитку та підприємницькій діяльності стартапів у цільових університетах Донецької та Луганської областей», який здійснюється за сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка Східної України».

З початку реалізації проєкту навчання та тренінги для стартаперів пройшли 43 особи (викладачі та здобувачі освіти), а інтенсив для співробітників, охочих розширити свої знання у сфері інноватики, пройшли 12 осіб. Практичним результатом проведених тренінгів стала розробка 10 стартап-проєктів. Викладачі кафедр «Менеджмент» та «Фінанси, банківська діяльність та підприємництво» підвищили кваліфікацію на семінарах з інноваційного менеджменту і підготували концепцію діяльності Центру ІТ-рішень Донецької області, що відкрився в ДДМА у квітні 2021 року за підтримки ООН Україна.

Академія 17–18 лютого 2022 року стала місцем проведення заключного заходу Проєкту – Регіонального конкурсу стартап-проектів, у якому взяли участь представники п’яти університетів регіону. Було заслухано 28 проєктів інноваторів, що представляли Луганський національний аграрний університет, Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля, Донецький національний технічний університет, Приазовський державний технічний університет та Донбаську державну машинобудівну академію. Два проєкти, що представляли нашу Академію, стали переможцями конкурсу (проєкт кафедри ХіОП TechOil переміг у номінації «Технологічність», а стартап кафедри ІСПР Busy Beaver став переможцем в онлайн голосуванні в номінації «Приз глядацьких симпатій»).

У співпраці з Програмою ООН з відновлення та розбудови миру в Академії функціонує Центр ІТ рішень Донецької області, метою діяльності якого є зміцнення потенціалу органів місцевого самоврядування і супровід е-програм та інноваційних систем на рівні громад. Центр ІТ рішень став мультимедійним майданчиком для проведення 17–18 лютого 2022 року заключного заходу проєкту «Стартап школа Sikorsky Challenge: сприяння інноваційному розвитку та підприємницькій діяльності стартапів у цільових університетах Донецької та Луганської областей» – Регіонального конкурсу стартап-проєктів, у якому взяли участь представники п’яти університетів регіону. На тепер обладнання центру вивезене до ТНТУ (м. Тернопіль).

З 2020 р. Академія бере участь у міжнародному Проєкті з підтримки переміщених українських закладів вищої освіти, який проводиться Програмою імені Фулбрайта в Україні і здійснюється за фінансування посольства США в Україні.

Важливою формою міжнародного наукового співробітництва є безпосереднє спілкування науковців різних країн. Тому велика увага ректорату приділялась організації та проведенню міжнародних конференцій на базі Академії.

Співорганізаторами ХХV Міжнародної науково-технічної конференції «Досягнення і проблеми розвитку технологій і машин обробки тиском» стали Гірничо-металургійна академія ім. Станіслава Сташица «AGH» (м. Краків, Польща), Університет Лунда (м. Лунд, Швеція), Рудненський індустріальний інститут (м. Рудний, Казахстан). У роботі конференції взяли участь науковці з Казахстану, Німеччини, Польщі і Швеції.

У роботі VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Педагогіка і сучасні аспекти фізичного виховання» взяли участь науковці з Гданського університету фізичного виховання та спорту (Польща), Університету Кирила і Мефодія в Скоп'є (Македонія), Університету Пріштіни (Сербія), Університету Салерно (Італія).

У роботі ХX Міжнародної науково-технічної конференції «Важке машинобудування. Проблеми та перспективи розвитку» взяли участь представники з  Німеччини і Австрії.

У роботі XIV Міжнародної науково-методичної конференції «Сучасна освіта – доступність, якість, визнання» взяли участь науковці і здобувачі освіти з Польщі, Сербії, Чорногорії, Боснії і Герцеговини, Хорватії.

Співорганізаторами XXІ Міжнародної наукової конференції «Нейромережні технології та їх застосування стали такі зарубіжні установи: Academy of Professional Studies Šumadija – Kragujevac (Serbia), Факультет інженерної механіки університету Штроссмайера (Хорватія), Зеленогурський університет (Польща), American Journal Neural Network and Aplication (USA).

У роботі міжнародної молодіжної науково-технічної конференції «Молода наука – роботизація і нанотехнології сучасного машинобудування» взяли участь науковці і здобувачі освіти з таких установ зарубіжжя: Serbia – Academy of Professional Studies Šumadija – Department in Trstenik, University of Belgrade, Faculty of Technology and Metallurgy; University of Belgrade, Department of Chemical Dynamics and Permanent Education; «VINČA» Institute of Nuclear Sciences – National Institute of the Republic of Serbia; University of Priština, Faculty of Technical Science; Akademija strukovnihstudija Šumadija, Odsek u Kragujevcu; Croatia – Faculty of Management in Zaječar, Forest Kraljevica, University Applied Science Zagreb, Mechanical Engineering Faculty in Slavonski Brod; Polska – Universitet Zielonogorski; Italy – University of Salermo, Department of Industrial Engineering (DIIn), Fisciano; Bosnia and Herzegovina – Academy of Sciences and Arts of Bosnia and Herzegovina; Romania – University of Bacău, Faculty of Engineering, Bacău; Bulgaria – Technical University of Gabrovo, Gabrovo.

РОБОТА З ПРОФОРІЄНТАЦІЇ І КОМПЛЕКТУВАННЯ КОНТИНГЕНТУ ЗДОБУВАЧІВ

У 2022 році Академія проводила прийом абітурієнтів на місця державного замовлення, а також на місця, які фінансуються за рахунок фізичних або юридичних осіб за всіма ступенями підготовки (молодший бакалавр, бакалавр, магістр, доктор філософії).

Загальна кількість абітурієнтів, зарахованих на перший та перший прискорений курси денного відділення, склала 232 осіби, а заочного – 19 осіб. На перший курс денного відділення на базі повної загальної середньої освіти (далі ПЗСО) до Академії зараховано 185 здобувачів освіти, зокрема зі шкіл м. Краматорська 91 особа.

У 2022 році 189 випускників шкіл, коледжів Донецької області (особлива небезпечна територія) зараховано до Академії за особливими умовами вступу (Квота-2), з яких 92 особи за спрощеною процедурою через складання індивідуальних усних співбесід замість національного мультипредметного тесту 2022 року або ЗНО минулих років.

Відповідно до державного замовлення на 2022 рік для категорії абітурієнтів денної форми навчання, які вступають на базі ПЗСО, Академією було отримано 147 бюджетних місць.

На перший курс Академії на основі ПЗСО денної та заочної форми здобуття освіти зараховано 30 осіб, більшість – це студенти спеціальностей 017 «Фізична культура і спорт» та 073 «Менеджмент», які зараховані на навчання за кошти фізичних або юридичних осіб.

У 2022 році до Академії зараховано 2 особи із золотими медалями.

Максимальний конкурсний бал першокурсників на базі ПЗСО, з урахуванням балів Національного мультипредметного тесту або індивідуальної усної співбесіди у 2022 році на спеціальностях Академії: 122 Комп’ютерні науки, 123 Комп'ютерна інженерія, 017 Фізична культура і спорт складає більше 190 балів у порівнянні зі всеукраїнським (широким) конкурсним балом – 200.  Мінімальний прохідний конкурсний бал для вступу на бюджетні місця до ДДМА збільшився у середньому на 6 балів у порівнянні з 2021 роком (125 балів) і складає 131.6 балів. Мінімальний всеукраїнський (широкий) конкурсний бал на деякі спеціальності ДДМА перевищує на 20 балів, а в окремих випадках на 50 балів від мінімального прохідного конкурсного балу в ДДМА. Цей факт підкреслює, що обрання фіксованих (закритих) замість відкритих (широких) конкурсних пропозицій для ДДМА є пріоритетним рішенням, що дозволяє збільшувати чисельність абітурієнтів які навчатимуться на умовах держбюджету.

Профорієнтаційна робота в регіоні в цілому залишається на слабкому рівні. Перешкодою проведення її на достатньому рівні з початку навчального року є пандемія коронавірусної хвороби і як наслідок карантинні заходи потенційних баз агітації, а з 24 лютого 2022 року воєнні дії у нашому регіоні.

 

Кількість студентів, зарахованих до груп прискореної денної та заочної форми здобуття освіти, дорівнює 47 осіб. Половина з яких (24 особи) зараховано на місця державного замовлення.

Кількість випускників структурних підрозділів ДДМА, які вступили у 2022 році до Академії, склала 57,4 % від загальної кількості зарахованих. Частина випускників структурних підрозділів або не склала Національний мультипредметний тест (ЗНО) та вступили до Академії через індивідуальну усну співбесіду на базі ПЗСО, або вступила до інших вишів України, або взагалі виїхали за межі країни.

Суттєво зменшилася і залишається дуже низькою, кількість вступників заочно-прискореної форми здобуття освіти – 6 осіб у 2022 році проти 33 осіб у 2021 році. Це може бути пов’язано з невеликою кількістю бюджетних місць у 2022 році та небажанням навчатися на рік більше (3 рокі 10 місяців) у порівнянні з денною формою здобуття освіти (2 рокі 10 місяців) або відсутність відстрочки від мобілізації тощо.

У 2022 році одним із недоліків вступної кампанії для вступників коледжів є участь у відкритому (широкому) всеукраїнському конкурсі для вступу за ступенем бакалавра. За результатами рейтингових списків широкого конкурсу було рекомендовано на бюджет всього 24 особи, 12 з яких – за спеціальними умовами вступу (Квота-2). Кількість зарахованих на навчання до Академії на умовах державного бюджету складає 21.05 % від загальної кількісті бюджетних місць для прискореної денної форми здобуття освіти, а для заочної взагалі 0. Це ще раз доказує, що широкий всеукраїнський конкурс з високими балами вступу на бюджетні місця для вишів нашого регіону неприйнятний.

На ступінь «Магістра» денної форми здобуття освіти станом на 1 січня 2023 року зараховано до ДДМА 191 особу (з них 18 осіб – на умовах контракту), на заочну форму здобуття освіти кількість зарахованих складає 65 осіб (з них 33 особи – на умовах контракту). Загальна кількість магістрів складає 256 осіб, з яких 48 осіб – це випускники інших ЗВО і 48 – випускники ДДМА минулих років.

Для випускників-бакалаврів ДДМА 2022 року, місце проживання яких зареєстровано на особливо небезпечній території, під час вступу для здобуття ступеня магістра на таку саму спеціальність, були створені спеціальні умови вступу. Спрощеними умовами вступу, без складання вступного іспиту до магістратури, скористалися 133 здобувача освіти.

Слід зазначити, що в цьому навчальному році для вступу до магістратури на кон’юнктурні спеціальності передбачено складання магістерського тесту навчальної компетенції (далі МТНК). У червні–липні 2022 року приймальною комісією на МТНК було зареєстровано на основну сесію 48 осіб денної та заочної форми здобуття освіти, з яких 34 – випускники ДДМА 2022 року (загальна кількість випускників-бакалаврів кон’юнктурних спеціальностей Академії у 2022 році складає 68 осіб). У вересні 2022 року зареєстрована на додаткову сесію МТНК 7 бакалаврів, які не склали тест в основну сесію. У середині жовтня поточного року зазначені бакалаври були зараховані до Академії за рахунок коштів фізичних та юридичних осіб у залежності від обраної спеціальності.

У 2021/2022 навчальному році було організовано роботу платних підготовчих курсів для випускників шкіл (23 особи) та англійської мови для випускників-бакалаврів Академії (14 осіб), на яких навчалися 37 осіб з міста Краматорська. До ДДМА зараховано 2 особи, які закінчили курси з математики та 13 бакалаврів.

У червні 2022 року в Академії організовано безкоштовні підготовчі онлайн курси для випускників шкіл та коледжів з приводу підготовки до НМТ. На двомісячні курси було зареєстровано 71 особу. Навчання проводилось із залученням викладачів Академії з наступних предметів: українська мова, математика й історія України. Завдяки цієї роботи 11 слухачів курсів після закінчення навчання вступили до ДДМА на умовах державного бюджету.

Освітня діяльність на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти в Академії ліцензована за 11 спеціальностями.

У 2022 році підготовка докторів філософії здійснюється за 8 спеціальностями: 051 «Економіка», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 131 «Прикладна механіка», 132 «Матеріалознавство», 133 «Галузеве машинобудування», 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології», 232 «Соціальне забезпечення». У 2022 році до аспірантури зараховано 17 осіб на денну форму навчання: 8 осіб – за державним замовленням, 9 осіб – на умовах самофінансування.

План прийому ДДМА до аспірантури на 2022/23 навчальний рік складав 11 місць державного замовлення: 9 місць за денною формою навчання та 2 місця за вечірньою. МОНУ надало 8 місць для підготовки за денною формою навчання.

Заяви для вступу до аспірантури у 2022 році подали 20 осіб. Проведені вступні іспити на наступні спеціальності: 051 Економіка, 073 Менеджмент, 132 Матеріалознавство, 133 Галузеве машинобудування і 151 Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології. За результатами іспитів зараховано 17 осіб на денну форму навчання: 8 осіб – за державним замовленням, 9 осіб – на умовах самофінансування.

Станом на 31 грудня 2022 року в аспірантурі Академії навчається 62 особи: очно (денна/вечірня форми навчання) – 61 (відповідно, 49 – денна і 12 – вечірня форма) аспірантів, заочно – 1 аспірант, зокрема 48 осіб навчаються за рахунок бюджетного фінансування, 14 осіб – на умовах самофінансування.

Профорієнтаційна робота серед абітурієнтів проводилася на закріплених наказом по Академії базах агітації. З метою залучення абітурієнтів до вступу до Академії відповідно до плану профорієнтаційної роботи для випускників закладів освіти м. Краматорська та міст регіону ректоратом, ВСПіП, відділом з організації виховної роботи зі студентами (далі – ВОВРС), медіагрупою «Академія», факультетами, кафедрами, ЦДЗО вжито комплекс заходів, а саме:

  • протягом року на базі Академії організовано курси з підготовки до НМТ для вступу на навчання до ДДМА та онлайн-курси з підготовки до ЄВІ для вступу на ступінь магістра у 2022 році;
  • у лютому та серпні 2022 року приймальна комісія і ВСПіП провели тиждень онлайн-зустрічей з батьками та випускниками ЗОШ Донецької та Харківської областей за темою «Вступна кампанія 2022 в Україні: зміни, деталі, роз’яснення». У зазначеному заході взяли участь понад 250 учнів та батьків із 14 міст та населених пунктів.

Усвідомлюючи той факт, що ефективність результатів вступної кампанії безпосередньо пов’язана з проведенням профорієнтаційної роботи, співробітники відділу СПіП узяли участь у батьківських зборах онлайн із метою консультування батьків щодо вступної кампанії 2022 року та агітації на навчання до Академії в ЗОШ міст Краматорська та Слов'янська.

Для супроводу й допомоги абітурієнтам, які проживають на тимчасово окупованій території та на лінії зіткнення, в отриманні атестата про повну загальну середню освіту та вступі до ДДМА сьомий рік поспіль на базі приймальної комісії, спільно з економіко-гуманітарним ліцеєм № 8 імені Василя Стуса м. Краматорська, працює освітній центр «Донбас – Україна» та «Крим – Україна».

З метою залучення випускників шкіл, професійних училищ, ліцеїв і закладів фахової передвищої освіти до навчання Академією проведено таку рекламно-інформаційну роботу:

  • доведено до відома керівництва шкіл, які зареєстровані на особливо небезпечних територіях, інформацію щодо вступу до ДДМА за спрощеною процедурою через індивідуальні усні співбесіди (без НМТ та ЗНО) за Квотою-2;
  • посилена робота з розповсюдженням рекламно-агітаційного матеріалу про спеціальності академії в соціальних мережах Facebook, Instagram, Twitter, Telegram;
  • розроблено нову «Пам’ятку абітурієнту» для випускників шкіл, випускників коледжів та випускників-бакалаврів;
  • на базі закладів фахової передвищої освіти регіону у січні–лютому 2022 року проведено пробне тестування за фахом.

На базі ДДМА щорічно працює пункт реєстрації на НМТ (ЗНО) для випускників шкіл минулих років та пункт реєстрації на ЄВІ з іноземної мови для бакалаврів, які вступають до магістратури.

У 2023 році з метою більш успішного комплектування контингенту студентів необхідно продовжити пошук нових форм і методів профорієнтаційної роботи, посилити і покращити всі її компоненти з орієнтировкою як на масове охоплення молоді, так і на персональну роботу з кожним потенційним абітурієнтом і їх батьками.


ВИХОВНА, СОЦІОКУЛЬТУРНА Й СПОРТИВНО-МАСОВА РОБОТА В АКАДЕМІЇ І НА ФАКУЛЬТЕТАХ. СТУДЕНТСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ

Виховна робота в Академії проводиться в рамках Закону України «Про вищу освіту», «Концепції національно-патріотичного виховання у ДДМА», «Положення про студентське самоврядування ДДМА» за всіма напрямами виховання: інтелектуальне, національно-патріотичне, правове, фізичне, гендерне, естетичне.

Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи і враховували особливості виховання особистості та відображалися в системі загальноакадемічних заходів, органів студентського самоврядування, роботі з батьками. Усього було проведено 46 національно-патріотичних заходів і суспільних проєктів.

З 24.02.2022 р. організація виховної роботи під час воєнного стану в Академії проводилась онлайн, що потребувало іншого змісту та підходів до проведення виховної роботи. Основним цільовим напрямом було забезпечення безпекової складової здоров’я особистості, забезпечення її фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя. У сучасних умовах патріотичне виховання молодого покоління набуває особливої актуальності, тому патріотичне виховання є важливою складовою загального виховного процесу. Виховна робота під час військового стану проходить у формі відеоуроків, спілкування, обговорення цікавих постерів, інтернет-конкурсів, перегляду суспільних проєктів

Внаслідок низки виховних заходів, які проводяться в Академії, сформувалась модель випускника – самодостатнього, цілеспрямованого, патріотично налаштованого, освіченого, творчого, різносторонньо розвинутого українця, громадянина своєї держави.

Організація масового спорту забезпечується на основі календарних планів спортивно-масових заходів та затверджених положень про проведення змагань. Однак введення воєнного стану у звітному році внесло суттєві корективи, як в організацію освітнього процесу з фізичного виховання, так і в організацію масового спорту. Освітній процес з фізичного виховання, як із усіх інших навчальних дисциплін, вимушено переведений в дистанційний режим, а проведення масових спортивних заходів в Академії стало неможливим через розташування м. Краматорська в особливо небезпечній зоні.

У той же час, незважаючи на війну, студенти Академії беруть активну участь у спортивних заходах міжнародного рівня, які проходять в основному в країнах Європи, і виборюють призові місця. Наші спортсмени вибороли 8 найвищих результатів – студентка гр. ФКС-21-1 Ларіна Марія перемогла на міжнародних змаганнях з легкоатлетичних метань серед дорослих, а також посіла перше місце на чемпіонаті України серед юніорів.
 

Заслухавши доповідь вчена рада ухвалила рішення, у якому роботу Академії, її факультетів і кафедр у 2022 році за основними напрямами діяльності в цілому визнала задовільною.

Ухвалено: на підставі критичного аналізу результатів діяльності кафедр і факультетів, зазначених у звітах деканів факультетів, та з урахуванням зазначених у цьому рішенні недоліків розробити плани роботи кафедр і факультетів на 2023 рік. Проміжні звіти про хід виконання планів роботи кафедр та факультетів на 2023 рік заслухати на засіданні вчених рад факультетів.

Була заслухана доповідь директора Олександра Макухи «Про підсумки роботи ВСП «КФК ПІТБ ДДМА» у 2022 році». Вчена рада Академії ухвалила: роботу відокремленого структурного підрозділу «Краматорський фаховий коледж промисловості, інформаційних технологій та бізнесу Донбаської державної машинобудівної академії» у 2022 році за основними напрямами діяльності вважати задовільною.

Була заслухана доповідь директора Віктора Баштового «Про підсумки роботи ВСП «ДФК ДДМА» у 2022 році». Вчена рада Академії ухвалила: роботу відокремленого структурного підрозділу «Дружківський фаховий коледж ДДМА» у 2022 році за основними напрямами діяльності визнати задовільною.