Бакалавр з фізичної культури і спорту
017 «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА І СПОРТ»
Освітньо-професійна програма на першому (бакалаврському) рівні
«ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА І СПОРТ»
Гарант програми – Черненко Сергій Олександрович,,
кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент
Факультет «Інтегрованих технологій і обладнання»
Кафедра «Фізичного виховання і спорту»
В. о. завідувач кафедри – Черненко Сергій Олександрович,
кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент
Web: Кафедра «Фізичного виховання і спорту»
E-mail: fz@dgma.donetsk.ua
Галузь знань | 01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність | 017 Фізична культура і спорт |
Програма | ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА 2023 року |
Форма навчання | денна
|
Обсяг програми | 240 кредитів ЄКТС (на основі ступеня
молодшого бакалавра / молодшого спеціаліста
за спорідненою спеціальністю – 120 кредитів,
на основі ступеня молодшого бакалавра /
молодшого спеціаліста за іншою спеціальністю
– 180 кредитів)
|
Тривалість програми | денна ( на основі ПЗСО – 3 роки 10 місяців,
на основі ступеня молодшого бакалавра /
молодшого спеціаліста за спорідненою
спеціальністю – 1 рік 10 місяців, на основі
ступеня молодшого бакалавра / молодшого
спеціаліста за іншою спеціальністю – 2 роки 10 місяців)
|
Кваліфікація | Бакалавр з фізичної культури і спорту |
Освітньо-професійна програма «Фізична культура і спорт» спрямована на підготовку фахівців у галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 017 «Фізична культура і спорт», які здатні розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в процесі професійної діяльності у сфері фізичної культури і спорту.
Особливості освітньо-професійної програми
Програма базується на сучасних наукових знаннях про теорію та методику фізичного виховання і спортивного тренування, шляхах організації та забезпечення ефективності тренувальної та змагальної діяльності спортсменів, традиційних і інноваційних підходах до їх вирішення.
Перелік компонент освітньо-професійної програми
Код н/д | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові роботи, практики, кваліфікаційна робота) | Кількість кредитів |
ОК-1 | Історія України та української культури | 5,0 |
ОК-2 | Іноземна мова | 5,0 |
ОК-3 | Нові інформаційні технології (за професійним спрямуванням) | 3,0 |
ОК-4 | Основи наукових досліджень | 3,0 |
ОК-5 | Філософія | 4,0 |
ОК-6 | Українська мова (за професійним спрямуванням) | 3,0 |
ОК-7 | Безпека життєдіяльності та основи охорони праці | 3,0 |
ОК-8 | Вступ до спеціальності | 3,0 |
ОК-9 | Теорія і технології оздоровчо-рекреаційної рухової активності | 4,0 |
ОК-10 | Теорія і методика викладання гімнастики | 5,0 |
ОК-11 | Теорія і методика викладання спортивних ігор | 12,0 |
ОК-12 | Підвищення спортивної майстерності з обраного виду спорту | 18,0 |
ОК-13 | Теорія і методика викладання силових видів спорту | 4,0 |
ОК-14 | Анатомія людини з основами спортивної морфології | 5,0 |
ОК-15 | Долікарська медична допомога та основи медичних знань | 5,0 |
ОК-16 | Теорія і методика викладання легкої атлетики | 5,0 |
ОК-17 | Спортивна педагогіка | 7,0 |
ОК-18 | Теорія і методика фізичного виховання | 6,0 |
ОК-19 | Фізіологія людини та рухової активності | 5,0 |
ОК-20 | Біомеханіка і основи спортивної метрології | 3,0 |
ОК-21 | Загальна теорія підготовки спортсменів | 4,0 |
ОК-22 | Теорія і методика викладання обраного виду спорту | 10,0 |
ОК-23 | Загальна і спортивна психологія | 7,0 |
ОК-24 | Теорія і методика викладання плавання | 3,0 |
ОК-25 | Біохімія і біохімічні основи спортивного тренування | 3,0 |
ОК-26 | Теорія і методика дитячо-юнацького спорту | 4,0 |
ОК-27 | Адаптивний спорт | 4,0 |
ОК-28 | Спортивні споруди і обладнання | 3,0 |
ОК-29 | Основи теорії здоров'я та здорового способу життя | 4,0 |
ОК-30 | Олімпійський і професійний спорт | 4,0 |
ОК-31 | Менеджмент у сфері фізичної культури і спорту | 3,0 |
ОК-32 | Навчальна ознайомча практика | 4,5 |
ОК-33 | Виробнича (педагогічна) практика | 4,5 |
ОК-34 | Виробнича (тренерська) практика | 4,5 |
ОК-35 | Виробнича практика за профілем майбутньої роботи | 6,5 |
ОК-36 | Атестація (комплексний кваліфікаційний екзамен зі спеціальності) | 3,0 |
| Вибіркові компоненти |
ВК 1.1 | Іноземна мова (за професійним спрямуванням) | 3,0 |
ВК 1.2 | Екологія | 3,0 |
ВК 1.3 | Політологія | 3,0 |
ВК 1.4 | Правознавство | 3,0 |
ВК 1.5 | Дисципліни з інших ОПП ДДМА | 3,0 |
ВК 2.1 | Іноземна мова (за професійним спрямуванням) | 3,0 |
ВК 2.2 | Технології психічної саморегуляції та взаємодії | 3,0 |
ВК 2.3 | Етика та естетика | 3,0 |
ВК 2.4 | Соціологія | 3,0 |
ВК 2.5 | Дисципліни з інших ОПП ДДМА | 3,0 |
ВК 3.1 | Іноземна мова (за професійним спрямуванням) | 3,0 |
ВК 3.2 | Фармакологічний супровід у сфері фізичної культури і спорту | 3,0 |
ВК 3.3 | Основи економічної теорії | 3,0 |
ВК 3.4 | Тайм менеджмент | 3,0 |
ВК 3.5 | Дисципліни з інших ОПП ДДМА | 3,0 |
ВК 4.1 | Практикум зі спортивної гімнастики | 5,0 |
ВК 4.2 | Практикум з баскетболу | 5,0 |
ВК 4.3 | Практикум з важкої атлетики | 5,0 |
ВК 5.1 | Теорія і методика викладання лижних видів спорту | 5,0 |
ВК 5.2 | Фітнес-технології | 5,0 |
ВК 5.3 | Теорія і методика викладання спортивних єдиноборств | 5,0 |
ВК 6.1 | Практикум зі спортивної акробатики | 5,0 |
ВК 6.2 | Практикум з волейболу | 5,0 |
ВК 6.3 | Практикум з футболу | 5,0 |
ВК 7.1 | Практикум з лижних видів спорту | 5,0 |
ВК 7.2 | Практикум з фітнесу | 5,0 |
ВК 7.3 | Практикум з плавання | 5,0 |
ВК 8.1 | Теорія і методика викладання гандболу | 5,0 |
ВК 8.2 | Теорія і методика викладання настільного тенісу | 5,0 |
ВК 8.3 | Рухливі ігри і методика викладання | 5,0 |
ВК 9.1 | Історія фізичної культури і спорту | 5,0 |
ВК 9.2 | Спортивна медицина | 5,0 |
ВК 9.3 | Спортивне харчування | 5,0 |
ВК 9.4 | Організаційно-правові основи фізичної культури і спорту | 5,0 |
ВК 10.1 | Практикум з легкої атлетики | 5,0 |
ВК 10.2 | Практикум з пауерліфтингу | 5,0 |
ВК 10.3 | Практикум з футзалу | 5,0 |
ВК 11.1 | Організація спортивно-масової роботи | 6,0 |
ВК 11.2 | Основи фізичної терапії | 6,0 |
ВК 11.3 | Гігієна фізичної культури і спорту | 6,0 |
ВК 11.4 | Теорія спортивного відбору | 6,0 |
ВК 12.1 | Теорія і методика викладання бадмінтону | 5,0 |
ВК 12.2 | Скелелазіння | 5,0 |
ВК 12.3 | Теорія і методика викладання тенісу | 5,0 |
ВК 13.1 | Діагностика і моніторинг стану здоров’я спортсменів | 5,0 |
ВК 13.2 | Організація і методика туризму | 5,0 |
ВК 13.3 | Основи загального і спортивного масажу | 5,0 |
Працевлаштування та конкурентні переваги випускників програми
Випускники можуть продовжити навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти, набути освітніх і професійних кваліфікації за іншими спеціальностями / спеціалізаціями в системі післядипломної освіти, а також працювати: тренером з виду спорту (федерації, збірної чи клубної команди, спортивної школи і т. ін.); тренером-викладачем з виду спорту (спортивної школи, секції); інструктором-методистом спортивної школи; інструктора з аеробіки; інструктора-методиста тренажерного комплексу (залу); фітнес-тренером; фахівцем із організації дозвілля; інструктором оздоровчо-спортивного туризму (за видами туризму); інструктором із стройової та фізичної підготовки; інструктором-методистом з фізичної культури та спорту; інструктором-методистом з виробничої гімнастики. Місця працевлаштування: посади в освітніх, виховних, виробничих, оздоровчо-рекреаційних, воєнізованих та інших державних і недержавних закладах.
Програмні результати навчання
Після закінчення програми випускники мають вміти:
- здійснювати аналіз суспільних процесів у сфері фізичної культури і спорту, демонструвати власне бачення шляхів розв’язання існуючих проблем;
- спілкуватися українською та іноземною мовами у професійному середовищі, володіти фаховою термінологією та професійним дискурсом, дотримуватися етики ділового спілкування;
- уміти обробляти дані з використанням сучасних інформаційних та комунікаційних технологій;
- показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне та самокритичне мислення;
- засвоювати нову фахову інформацію, оцінювати й представляти власний досвід, аналізувати й застосовувати досвід колег;
- мати базові знання з проведення досліджень проблем фізичної культури і спорту, підготовки та оформлення наукової праці;
- здійснювати навчання руховим діям та розвиток рухових якостей людини в умовах різних форм організації занять фізичними вправами;
- здійснювати заходи з підготовки спортсменів, організації й проведення спортивних змагань;
- демонструвати готовність до зміцнення особистого та громадського здоров'я шляхом використання рухової активності людини та інших чинників здорового способу життя, проведення роз’яснювальної роботи серед різних груп населення;
- оцінювати рухову активність людини та її фізичний стан, складати та реалізовувати програми кондиційного тренування, організовувати та проводити фізкультурно-оздоровчі заходи;
- обґрунтовувати вибір заходів з фізкультурно-спортивної реабілітації та адаптивного спорту;
- аналізувати процеси становлення та розвитку різних напрямів спорту, олімпійського руху та олімпійської освіти на міжнародному та національному рівнях;
- використовувати засвоєнні уміння і навички занять популярними видами рухової активності оздоровчої спрямованості;
- застосовувати у професійній діяльності знання анатомічних, фізіологічних, біохімічних, біомеханічних та гігієнічних аспектів занять фізичною культурою і спортом;
- визначати функціональний стан організму людини та обґрунтовувати вибір засобів профілактики перенапруження систем організму осіб, які займаються фізичною культурою і спортом;
- надавати долікарську медичну допомогу при невідкладних станах та патологічних процесах в організмі людини;
- знати та розуміти сутність, принципи, методи, форми та організацію процесу навчання і виховання людини;
- аналізувати психічні процеси, стани та властивості людини під час занять фізичною культурою і спортом;
- аргументувати управлінські рішення для вирішення проблем, які виникають в роботі суб’єктів фізичної культури і спорту; мати навички лідерства;
- використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність;
- застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.