Чемпіонат України 2024 року з класичного пауерліфтингу серед вихованців дитячо-юнацьких спортивн...
Вівторок, 19 листопада 2024Ученість — солодкий плід гіркого коріння.
Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів
Вчись не для того, щоб знати більше, а для того, щоб знати краще.
Важлива не кількість знань, а якість їх.
Є тільки одне благо - знання й тільки одне зло - неуцтво.
Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність.
Бич людини - це уявлюване знання.
Знання - сила.
Знання - знаряддя, а не ціль.
Запам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним.
Монографії:
Навчально-методичні посібники:
Контролінг і бюджетування в системі управління підприємством (С. Я. Єлецьких, Н. М. Михайличенко)
Канд. екон. наук, доцент кафедри «ФБСП»
Дата народження: 26.03.1980 року.
На кафедрі працює з 2021 року.
Робочий телефон: (0626) 41-68-47.
Робоча кімната: 2319.
Поштова скринька: zmij.natalka@gmail.com
Освіта:
Донбаська державна машинобудівна академія, рік закінчення – 2002, спеціальність «Фінанси», кваліфікація за дипломом – економіст.
Дисципліни, які викладає:
Напрями наукових інтересів та досліджень:
Контролінг фінансово-господарської діяльності підприємств.
Антикризове управління в сучасній економіці.
Адаптивне планування фінансово-господарської діяльності.
Інноваційний менеджмент та практика запуску стартапів.
Наукові здобутки:
Канд. екон. наук
Дата захисту дисертації: 29.05.2009 р.
Шифр та назва спеціальності: 08.00.04 „Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)”
Тема дисертації: «Адаптивне планування фінансово-господарської діяльності підприємства».
Основні наукові публікації:
Участь у конференціях:
Керівництво студентською науковою роботою:
Відомості про підвищення кваліфікації:
Досягнення у професійній діяльності
Канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри «ФБСП»
Дата народження: 24.04.19973 року.
На кафедрі працює з 2021 року.
Робочий телефон: (0626) 41-68-47.
Робоча кімната: 2319.
Поштова скринька: taniakorytko@gmail.com
Освіта:
Донбаська державна машинобудівна академія, рік закінчення – 1995, «Обладнання та технологія зварювального виробництва», кваліфікація за дипломом: інженер-механік.
Донбаська державна машинобудівна академія, рік закінчення – 1999, «Фінанси», кваліфікація за дипломом: спеціаліст з фінансів
Дисципліни, які викладає:
Напрями наукових інтересів та досліджень:
Оцінка фінансово-економічної безпеки сталого розвитку регіону: інструментарій оцінки, резерви та стратегічні сценарії реалізації
Система взаємозв’язку регіону та промислових підприємств в сфері соціально-економічного розвитку.
Механізм забезпечення сталого розвитку регіону.
Державний фінансовий контроль у бюджетній сфері.
Наукові здобутки:
Канд. екон. наук
Дата захисту дисертації: 21.09.2005 р.
Шифр та назва спеціальності: 08.06.01 – економіка, організація і управління підприємством».
Тема дисертації: «Організаційно-економічний механізм управління фінансовими ризиками на підприємствах».
Доцент кафедри фінанси з 25.01.2013 р.
Основні наукові публікації:
Участь у конференціях:
Прийміть наші щирі вітання з нагоди Вашого ювілею
Завдяки Вашим здібностям, зваженим рішенням, енергії, досвіду кафедра ФБСП отримала розвиток. Мудрість і принциповість завжди допомагають Вам у всіх справах і починаннях.
Хай же доля буде щедрою до Вас на приємні дарунки та успішні звершення. Зичимо довгих та щасливих Вам років, міцного здоров’я, злагоди на натхнення.
Хай же доля буде щедрою до Вас на приємні дарунки та успішні звершення. Зичимо довгих та щасливих Вам років, міцного здоров’я, злагоди на натхнення.
24 вересня в парку «Ювілейний» відбувся квест «Загальна церемонія посвяти в студенти», який було проведено для навчальних закладів міста Краматорська. Здобувач першого курсу спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» Мясоєдов Вадим (гр. Ф-20-т) приймав участь у змаганні в складі команди ДДМА.
Організатори свята Управління з гуманітарних питань і Молодіжна рада Краматорська спільно із студентським самоврядуванням ДДМА здивували учасників різноманітними локаціями, кожна з яких відповідала «екзамену» або «заліку» та перевіряла команди на ерудованість, спритність, здатність працювати в команді. Всі команди по черзі проходили випробування, заробляли бали і поступово наближалися до головної загадки – «Дипломної роботи», яка представляла собою вірш. Настрій був неперевершений!
За підсумками квесту перемогу здобула команда ДДМА. Учасники заходу отримали подарунки у вигляді спортивних пляшок, блокнотів та золотого кубку! Вітаємо наших першокурсників з перемогою!
«Шановні першокурсники!
Викладачі кафедри «ФБСП» щиро вітають Вас зі вступом в Державну машинобудівну академію на спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» і 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність».
14.09.20 р. в Актовій залі Академії відбулася наша перша зустріч. Цей день особливо урочистий і хвилюючий для нас, адже саме з нього починається Ваш цікавий і нелегкий шлях до пізнання нового. Бажаємо кожному стати професіоналом своєї справи, розвивати український бізнес та фінанси, але найголовніше – завжди залишайтесь чесними, добрими та порядними людьми.
Шановні здобувачі, бажаємо міцного здоров’я, успіхів у навчанні, творчої наснаги і значних здобутків.»
Вітаємо наших випускників, які прийняли участь у Всеукраїнському конкурсі дипломних робіт зі спеціальності 072 «Підприємство, торгівля і біржова діяльність»!
17 лютого 2020 року відбулося знайомство здобувачів всіх курсів спеціальностей 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» і 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» з роботою Донецького обласного центра зайнятості (ДОЦЗ).
Робата Державної екзаменаційної комісії на кафедрі «Фінанси, банківська справа та підприємництво» вже позаду, а яскраві спогади захисту будуть супроводжувати зимових дипломантів усе життя.
Магістр – це ступінь вищої освіти отриманий студентом, який на основі кваліфікації бакалавра або спеціаліста здобув поглиблені спеціальні уміння та знання інноваційного характеру, має певний досвід їх застосування та продукування нових знань для вирішення проблемних професійних завдань у певній галузі.
Магістри спеціальностей 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» та 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» мають широку ерудицію, фундаментальну наукову базу, володіють методологією наукової творчості, сучасними інформаційними технологіями, методами отримання, обробки, зберігання і використання наукової інформації, спроможні до творчої науково-дослідницької і науково-педагогічної діяльності.
Магістерська дипломна робота є самостійною випускною науково-дослідницькою працею, яка готується з метою публічного захисту і отримання академічного ступеня магістра.
4 жовтня 2019 р. згідно наказу ректора "Про підсумки всеукраїнських, міжнародних і обласних конкурсів студентських наукових робіт, магістерських випускних і дипломних робіт 2018/2020 навчального року" випускниці кафедри "Фінанси, банківська справа і підприємництво" Новосельцевій Олені за зайняте ІІ місце у всеукраїнському конкурсі дипломних робіт зі спеціальності 076 "Підприємництво, торгівля і біржова діяльність" і к.е.н., доценту Крук Олені Миколаївні, як керівнику, оголошено подяку.
З 29.05.2020 р. в Академії введено в дію «Положення про порядок роботи атестаційних комісій у Донбаській державній машинобудівній академії в особливих умовах (в дистанційному режимі)», яке регулює проведення атестації здобувачів за денною (очною) та заочною формами навчання на першому (бакалаврському) та/або на другому (магістерському) рівнях вищої освіти у зв'язку з настанням непередбачуваних обставин (карантин, стихійне явище, надзвичайна ситуація/стан тощо).
Стандарт академічної доброчесності – є частиною системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти ДДМА та базується на нормах загальнолюдських та європейських цінностей. З метою моніторингу дотримання членами колективу Академії моральних та правових норм цього Стандарту в ДДМА створена Група сприяння академічній доброчесності та дотримання етики академічних відносин, керівником якої є Єрмакова С.О.
Процедура перевірки на плагіат проводиться у відповідності із:
– Тимчасовим Положенням «Про запобігання та виявлення академічного плагіату у навчальній та науково-дослідній роботі учасників освітнього процесу у ДДМА»;
– Порядком проведення перевірки кваліфікаційних робіт студентів на наявність запозичень з інших документів.
Вказані документи оприлюднені на головній офіційній сторінці сайту ДДМА (http://www.dgma.donetsk.ua/normativni-akti.html), що забезпечує їх доступність для ознайомлення, опрацювання та перегляду здобувачами вищої освіти та викладачами.
Порядок визначає процедуру проведення перевірки текстів кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти Донбаської державної машинобудівної академії з використанням Антиплагіатної інтернет-системи Strikeplagiarism.com (власність компанії Plagiat.pl) на наявність запозичень із текстів, присутніх в базах Академії, базах інших вищих навчальних закладів та в Інтернеті.
В результаті перевірки складається звіт подібності (унікальності) та формується протокол допуску роботи до захисту. Здобувачі заповнюють та підписують заяву-засвідчення за встановленою формою. Кваліфікаційна робота надається для реєстрації секретарю екзаменаційної комісії та допускається до захисту після проведеної заздалегідь перевірки матеріалу в системі «Strikeplagiarism.com» та отримання відповідного звіту подібності про рівень унікальності тексту, протоколу допуску і оформлення усієї необхідної документації. Всі кваліфікаційні роботи здобувачів зберігаються в репозитарії кафедри.
№з/п | Прізвище,ім’я, по батькові студента та індекс групи | Автореферат магістерської роботи | Посада, прізвище, ім’я, по батькові керівника магістерської роботи |
1 | Скрабков Сергій Миколайович | Формування напрямів стійкого розвитку суб’єкта підприємницької діяльності | Борисова С.Є., д-р екон. наук, професор |
2 | Тихонов Андрій Сергійович | Розробка пропозицій щодо поліпшення фінансовоекономічного стану суб’єкту підприємництва | Крук О.М., канд. екон. наук, доцент |
3 | Шестова Ольга Євгенівна | Вдосконалення системи управління діяльністю суб’єкту підприємницької діяльності як інструмент забезпечення його економічної безпеки | Єлецьких Світлана Яківна, д-р екон. наук, професор |
№з/п | Прізвище,ім’я, по батькові студента та індекс групи | Автореферат магістерської роботи | Посада, прізвище, ім’я, по батькові керівника магістерської роботи |
1 | Андрєєв Антон Андрійович | Формування перспективних напрямків розвитку підприємства на підставі комплексного аналізу його фінансово-економічного стану | Борисова С.Є., д-р екон. наук, професор |
2 | Золотухіна Тетяна Сергіївна | Формування оптимальної стратегії кредитування суб’єктів підприємництва. | Балашова О.В., канд. екон. наук, доцент |
3 | Кізімова Карина Вячеславівна | Формування стратегії сталого розвитку підприємства в умовах нестабільного економічного середовища | Дьячкова Ю.М., канд. екон. наук, доцент |
4 | Новосельцева Олена Русланівна | Розробка напрямків покращення фінансового стану суб’єкту підприємницької діяльності | Крук О.М., канд. екон. наук, доцент |
5 | Хорошилов Олексій Сергійович | Розробка заходів підвищення ефективності фінансового забезпечення суб’єктів підприємництва | Балашова О.В., канд. екон. наук, доцент |
6 | Швець Василь Володимирович | Розробка напрямків підвищення ефективності діяльності підприємства на основі управління оборотними активами | Дьячкова Ю.М., канд. екон. наук, доцент |
Сучасний освітній процес в межах підготовки фахівців за освітніми програмами за спеціальностями 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» (перший (бакалаврський), другий (магістерський) та третій (освітньо-науковий) рівні вищої освіти) та 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» (перший (бакалаврський), другий (магістерський) рівні вищої освіти) відбувається на основі принципів публічності і прозорості.
Під публічністю в освітньому процесі в розрізі спеціальностей 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» та 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» розуміють інформованість громадськості з питань підготовки висококваліфікованих фахівців в галузі фінансів, банківської справи, підприємництва та торгівлі, а також контролю за виконанням заявлених в освітньо-професійної програмах вимог до якості надання освітніх послуг.
Під прозорістю (транспарентністю) слід розуміти середовище, в якому кафедра «Фінанси, банківська справа та підприємництво» надає всім зацікавленим сторонам (потенційним абітурієнтам, абітурієнтам, батькам, іншим фахівцям) необхідну їм для прийняття раціональних рішень інформацію у відкритій, повній, своєчасній і зрозумілій інформації. Транспарентність робить акцент на якісних характеристиках інформації, таких як зрозумілість, доречність, достовірність, суттєвість.
Базуючись на принципах публічності і прозорості при розробки освітньо-професійних програм підготовки фахівців спеціальностей 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» та 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» на кафедрі «Фінанси, банківська справа та підприємництво» запропонована анкета для опитування здобувачів вищої освіти щодо їх якості.
Оцінку якості освітньо-професійних програм було проведено з 13.11.19 р. по 20.11.19 р., анкетування було анонімним та за бажанням.
В першу чергу обробці підлягали анкети магістрів в групах: Ф-18м, ПТ-18м, Ф-19м, ПТ-19м.
Враховуючи те, що анкета візуально поділялася на якісну та кількісну частини респонденти виявили найбільшу зацікавленість в дисциплінах професійного спрямування з метою отримання ними знань і навиків необхідних для фахової реалізації.
Середня оцінка отриманої освіти за п’ятибальною шкалою та шістьома критеріями встановила 4,5 балів. Максимальну кількість балів студенти надали за критерієм «5. Я мав вільний доступ до електронних інформаційних ресурсів академії», який склав 4,8 балів.
Дякуємо студентам за відвертість і креативність у відповідях. Результати анкетування дали можливість викладачам уявити освітній процес очима студентів і визначити перспективи розвитку кафедри та професорсько-викладацького складу.
Згідно результатів опитування 83,3% здобувачів повністю задоволені методами навчання і викладання за ОП, 16,7% – частково задоволені. За критерієм «Викладачі використовували сучасні педагогічні методи (майстер-клас, навчальні дискусії, мозковий штурм, тренінги, ділові ігри та ін.)» отримана середня оцінка 4,83 з можливих 5,0. Середня оцінка рівня якості викладання дисциплін становить від 4,55 до 5,0 балів. Також критерій «Рівень якості використовуваних методів, способів і форм організації освітнього процесу (проведення лекцій, лабораторних та практичних занять, семінарів)» був врахований при оцінюванні здобувачем кожного викладача (за анкетою «Викладач очима студентів»).
За результатами опитування у 83,3% здобувачів очікування щодо ОП ФБСС повністю співпали з її реальним змістом, у 16,7% – частково співпали. Крім того, 81,8% здобувачів повністю задоволені можливістю вільно вибирати дисципліни, 18,2% – частково. Рівень задоволеності можливостями наукового зростання та рівень задоволеності підтримкою ДДМА у вирішенні проблем навчання становлять 83,3%.
За результатами опитування 60% здобувачів повністю задоволені рівнем зручного та ефективне інформування стосовно різних аспектів навчання, 40% – частково.
За результатами опитування 81,8% здобувачів повністю задоволені чіткістю та зрозумілістю процедури проведення поточного та підсумкового контролів знань, 18,2% – частково.
За результатами опитування 83,3% здобувачів в повній мірі обізнані у правилах та процедурах вирішення конфліктних ситуацій у ДДМА, 16,7% – частково; з можливих 5,0 балів за критерієм «Оцінювання знань відбувалось прозоро та чесно» отримана середня оцінка 4,6.
Результати опитування засвідчили що здобувачі ознайомлені з документами ДДМА, зокрема, які містять політику, стандарти і процедури дотримання академічної доброчесності (81,8% - так, 18,2% - частково).
За результатами опитування за критерієм «Заохочення у дотриманні принципів та правил академічної доброчесності під час навчання та виконання індивідуальних робіт» 83,3% здобувачів вважають заходи дієвими.
В Академії, відповідно до наказу «Про анонімне анкетування» від 05.10.20 р., з метою внутрішнього аудиту якості наданих освітніх послуг здобувачам пропонується опитування, результати якого повинні допомогти кафедрам розробити та здійснити заходи з удосконалення рівня організації та проведення учбового процесу на наступний навчальний рік.
В жовтні 2020 р. магістри ОП «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» прийняли активну участь в анонімному анкетуванні. Відділ з внутрішнього забезпечення якості вищої освіти опрацював запропоновані анкети і передав зведену інформацію на кафедру «ФБСП» для подальшого обговорення.
Результати анкетування та опитування здобувачів (за шкалою від 0 до 5) виявилися наступними:
− за критерієм «Застосовувані методи, способи і форми роботи у викладача доцільні, сучасні і ефективні» отримана середня оцінка 4,5 балів з можливих 5, що враховано при оцінюванні здобувачем кожного викладача (за анкетою «Викладач очима студентів»);
− згідно критерію «Пропонує і послідовно керується системою своїх вимог і критеріїв для оцінки результатів освітньої діяльності» отримана оцінка 4,5 балів з можливих 5, що враховано при оцінюванні здобувачем кожного викладача (за анкетою «Викладач очима студентів»);
− респонденти відзначили, що оцінювання знань протягом навчання відбувалось прозоро та чесно – 4,5 балів з можливих 5, що є свідченням того, що процедура проведення поточного та підсумкового контролів знань є для здобувачів вищої освіти чіткою та зрозумілою;
− обізнаність у правилах та процедурах вирішення конфліктних ситуацій у ДДМА – 4,5 балів з можливих 5;
− здобувачам відомий порядок оскарження процедури проведення контрольних точок (58 % - так, 42 % - ні);
− 79 % здобувачів повністю задоволені методами навчання і викладання за ОП, 21% – частково задоволені;
− у 85 % здобувачів очікування щодо ОП повністю співпали з її реальним змістом, у 15 % − частково співпали;
− 65 % здобувачів повністю задоволені можливістю вільно вибирати дисципліни, 35 % – частково;
− рівень задоволеності можливостями наукового зростання та рівень задоволеності підтримкою ДДМА у вирішенні проблем навчання становлять 80% та 82% відповідно.
Анкета № 1 «Викладач очима студентів»
Анкета № 2 «Складові функціонування освітнього середовища та аспекти якості освітнього процесу в ДДМА»
Анкета для опитування здобувачів вищої освіти щодо якості освітньої програми (запропонована каф. «ФБСП»)
Анкета для опитування роботодавців (стейкхолдерів)
Відділ з внутрішнього забезпечення якості вищої освіти zadorozhnyaya@i.ua
Кафедра «ФБСП» fins@dgma.donetsk.ua
Зав. кафедрою «ФБСП» Єлецьких С.Я. svetlana.eleckyh@gmail.com
Висловлені Вами побажання будуть використані для поліпшення якості освітніх послуг, що надаються кафедрою ФБСП. Дякуємо за співпрацю!
Громадська організація «Фонд «Відкрита політика» пропонує пройти анкету-опитування у закладах вищої освіти в яких функціонують освітні центри «Донбас-Україна»:
посилання на анкету для опитування освітян:
https://docs.google.com/forms/u/2/d/1dyE56GC2yClEjZa_X3ubFMl53Rd9KNF6gXZJBDhoE58/edit?usp=drive_web
посилання на анкету для опитування студентів:
https://docs.google.com/forms/u/2/d/1S5j1AhyEKoujzce_1f2kQu5AIlOGzVQvGInHObAH4iQ/edit?usp=drive_web
Кафедру було створено у 1998 році. Робота кафедри спрямована на якісну підготовку молодих фахівців, що забезпечує рівень знань і умінь, необхідний для працевлаштування за обраним профілем професійної діяльності.
Місія кафедри полягає в формуванні гармонійно розвиненої особистості, підготовці висококваліфікованих фахівців в галузі фінансів, банківської справи, підприємництва та торгівлі, які підготовлені працювати за різними напрямами професійної діяльності, приймати обґрунтовані господарські рішення і нести відповідальність за результативність їх реалізації.
Візія кафедри полягає у баченні інноваційних змін в економічному бізнес-середовищі, складових фінансової системи і реагуванні на них в процесі формування й реалізації освітніх програм відповідно до запитів потенційних споживачів, якими є державні і корпоративні фінансові, фінансово-кредитні інституції, суб’єкти підприємницької діяльності.
Концепція розвитку кафедри формується на основі державної політики щодо фінансово-економічної освіти, яка передбачає розробку механізму динамічного функціонування всіх складників системи освіти з урахуванням набутого вітчизняного та закордонного досвіду, а також світових тенденцій.
Метою організації освітнього процесу на кафедрі є набуття студентами знань, що відповідають потребам особистості студентів, вимогам суспільства та забезпечують інтеграцію у світовий освітянський простір. Вона передбачає формування і розвиток фінансової та бізнес-культури і свідомості особи, професіоналізацію підготовки фахівців фінансово-економічного та підприємницького спрямування.
Досягнення мети можливе за умов виконання завдань, які полягають у:
1. Створенні умов для самореалізації здобувача вищої освіти як економічно активного члена суспільства, здатного свідомо приймати участь у економічному житті суспільства;
2. Задоволенні потреб держави у фахівцях фінансово-економічного профілю;
3. Підготовці висококваліфікованих фахівців, які розуміють та здатні оцінювати економічні, фінансові та соціальні процеси в державі;
4. Формуванні у свідомості здобувачів вищої освіти засад системного фінансово-економічного мислення, що дасть їм можливість опанувати знання, вміння та навички економічної діяльності;
5. Сприяти розвитку навичок для вирішення конкретних економічних завдань на основі застосування теоретичних моделей, для проведення самостійного комплексного аналізу і вирішення економічних проблем.
6. Розвитку науково-методичного забезпечення організації навчального процесу;
7. Підвищенні кадрового потенціалу професорсько-викладацького складу кафедри.
На сьогодні кафедра має право на здійснення підготовки фахівців за освітніми програмами за спеціальностями 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» (перший (бакалаврський), другий (магістерський) та третій (освітньо-науковий) рівні вищої освіти) та 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» (перший (бакалаврський), другий (магістерський) рівні вищої освіти). У період 2016-2021рр. діяльність кафедри була спрямована на підготовку та проведення процедур акредитації та ліцензування, забезпечення поступового підвищення наукового та професійного рівня кадрового складу, якісну організацію навчальної, навчально-методичної, організаційно-методичної роботи, проведення науково-дослідної, виховної, профорієнтаційної та інших видів робіт згідно з вимогами наказів ректора, рішень Вченої і методичної рад ДДМА, інших нормативних і керівних документів МОН України, Національного агенства із забезпечення якості вищої освіти.
Серед найбільш вагомих досягнень колективу кафедри за останній період, які визначають перспективні напрямки її подальшого розвитку, слід відзначити такі:
Протягом 2021 року на кафедрі “Фінанси, банківська справа та підприємництво” активно здійснювалась навчальна, навчально-методична, науково-дослідницька робота як серед науково-педагогічного складу, так і серед здобувачів.
Основні результати цієї роботи:
- акредитовано ОПП «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» за ступенем вищої освіти «магістр» із спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» (сертифікат №1293 від 12.03.2021, строк дії сертифікату 01.07.2026р.);
- здійснення підготовки здобувачів за ступенями вищої освіти «бакалавр» та «магістр» із нових спеціальностей 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»;
- із врахування «Концепції стратегічного розвитку ДДМА на 2021-2030рр.» продовжувалося удосконалення ОПП, за якими ведеться підготовка здобувачів вищої освіти;
- продовжувалася співпраця з провідними підприємствами, організаціями, установами міста, у тому числі через механізм функціонування філій кафедр на підприємствах. Включення роботодавців до робочих груп та рецензування ОПП (Ануфрієв М.Ю.– президент Донецької торгово-промислової палати; Бедзай О.М. – в.о. директора Центру розвитку малого та середнього підприємництва; Брижниченко В.Є. – заст. ген. директора ПрАТ «НКМЗ» з персоналу; Бахтін В.Д.– нач. управління стратегічного розвитку департаменту економіки Донецької облдержадміністрації; Адамова Н.М.– зам. директора Донецького обласного центру зайнятості; Березан О.К.– менеджер з персоналу Східного регіонального управління ТОВ «Сільпо-фуд»); Йолан Каменчук - HR Director компанії Епіцентр К;
- підготовлено звіт (1-ий етап) держбюджетної науково-дослідної роботи «Системна фінансово-економічна безпека сталого розвитку: інструментарій оцінки, резерви та стратегічні сценарії реалізації», 2020-2022рр.;
- участь викладачів кафедри у вебінарі «Запобігання плагіату в студентській і науковій роботі, практичні приклади та поради», вебінарі для гарантів освітніх програм та груп забезпечення якості освітніх програм;
- участь викладачів та студентів у циклі тренінгів з основ малого інноваційного бізнесу, які проводилися у рамках проєкту «Стартап-школа Sikorsky Challenge: сприяння інноваційному розвитку та підприємницькій діяльності стартапів у цільових університетах Донецької та Луганської областей» за підтримки Проєкту USAID «Економічна підтримка Східної України»;
- участь викладачів та студентів в проекті «Освітній марафон ЗВО-2021» департаменту навчання розвитку персоналу групи компанії «Епіцентр К»;
- підвищення кваліфікації (стажування) науково-педагогічних працівників кафедри відповідно до плану підвищення кваліфікації за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» за другим (магістерським) рівнем вищої освіти на базі ДДМА;
- застосування дистанційної форми навчання у системі Moodle DDMA для здобувачів денної та заочної форм навчання, значна навчально-методична робота із завантаження курсів, проведення он-лайн консультацій із застосуванням AnyDesk, Skype, Zoom, TeamViewer;
- проведена значна робота з удосконалення структури та змістовного наповнення сторінки кафедри ФБСП на сайті ДДМА;
- розроблено план роботи кафедри фінансів, банківської справи та підприємництва на 2021 рік за напрямами з урахуванням недоліків роботи у 2021 році, відмічених вченою радою ДДМА від 28.01.2021 р.
Інформація викладача
Дата народження: 15.11.1961 року.
На кафедрі працює з 2017 року.
Робочий телефон: (0626) 41-68-47.
Робоча кімната: 2319.
Поштова скринька: svtat@ukr.net
Освіта:
Донецькій інститут радянської торгівлі, рік закінчення – 1985р.,
спеціальність «Товарознавство і організація торгівлі продовольчими товарами», кваліфікація за дипломом –
товарознавець вищої кваліфікації.
Дисципліни, які викладає:
Напрям наукових досліджень:
Фінансові аспекти модернізації територіальних соціально-економічних систем.
Наукові здобутки:
Канд. екон. наук
Дата захисту дисертації: 14.03.1997 р.
Шифр та назва спеціальності: 08.07.05 - Економіка торгівлі та послуг.
Доцент кафедри фінансів і банківської справи,
Тема дисертації: «Соціально-економічні питання підвищення якості товарів у відтворювальному процесі»
Останні публікації:
Участь у конференціях:
Керівництво студентською науковою роботою:
1. Свинаренко Т.І., Пшенична М.С. Сучасні напрями державної підтримки розвитку малого підприємництва. Актуальні соціально-економічні проблеми держави і регіонів: матеріали всеукраїнської наук.-практ. конф., присвяченої 50-річчю факультету економіки та менеджменту ДонНТУ. Т. 3. Секція 3: «Проблеми та розвиток підприємництва в сучасних умовах господарювання» (13-14 травня 2019 р. м. Покровськ). Покровськ: ДонНТУ, 2019. С. 43-47.
Свинаренко Т.І., Новосельцева О.Р. Стан та перспективи розвитку електронної торгівлі в Україні. Актуальні проблеми розвитку галузевої економіки та логістики: матер. VІ міжнарод. наук.-практ. конференції з міжнар. участю (25-26 жовтня 2018 р., м. Харьків). Харьків: Вид-во НФаУ, 2018. С. 64-68.
Свинаренко Т.І., Кізімова К.В. Інноваційні технології на підприємствах роздрібної торгівлі. Актуальні проблеми розвитку галузевої економіки та логістики: матер. VІ міжнарод. наук.-практ. конференції з міжнар. участю (25-26 жовтня 2018 р.,м. Харьків). Харьків: Вид-во НФаУ, 2018. С. 58-64.
Свинаренко Т. І. Отоса І. В. Боргова безпека України та шляхи її забезпечення. Актуальні соціально-економічні проблеми держави і регіонів: матеріали всеукраїнської наук.-практ. конф., присвяченої 50-річчю факультету економіки та менеджменту ДонНТУ. Т. 2. Секція 2: Проблеми розвитку фінансів та фінансової науки (13-14 травня 2019 р. м.Покровськ). Покровськ: ДонНТУ, 2019. с.191-195.
Свинаренко Т.І., Ткаченко П. І. Джерела фінансування інноваційної діяльності підприємств. Актуальні проблеми розвитку галузевої економіки та логістики: матер. VІІ міжнарод. наук.-практ. конференції з міжнар. участю (15 листопада 2019 р., м. Харьків). Харьків: Вид-во НФаУ , 2019 С. 68-71.
Свинаренко Т.І., Присягiна Д.Р. Професiйна компетентнiсть - рушiй якісної дiяльностi майбутнiх фахiвцiв з економiчного профiлю. Актуальні проблеми розвитку галузевої економіки та логістики: матер. VІІ міжнарод. наук.-практ. конференції з міжнар. участю (15 листопада 2019р., м. Харьків). Харьків: Вид-во НФаУ, 2019. С.108-110.
Свинаренко Т.І., Бабій В.В. Сучасні акценти формування професійної компетентності фахівців. Актуальні проблеми розвитку галузевої економіки та логістики: матер. VІІІ міжнарод. наук.-практ. internet-конференції з міжнар. участю (12 листопада 2020 р. м. Харків). Харьків: НФаУ, 2020. с.83-86
2. Керівництво студентом, який зайняв призове місце на I етапі Всеукраїнської студентської олімпіади:
Згідно Наказу ДДМА № 15 від 15.02.2021 р. «Про проведення в Академії Днів науки» у період 23 – 30 квітня 2021 року на кафедрі «ФБСП» було проведено I етап Всеукраїнської студентської олімпіади з дисципліни "Основи підприємницької та комерційної діяльності":
1 місце - Смирнова Д.Д. (гр. ПТ-20-1т);
2 місце - Якушева Д. І. (гр. ПТ-20-1т);
3 місце - Треус А.І. (гр. ПТ-20-1т).
Відомості про підвищення кваліфікації:
Досягнення у професійній діяльності
Пiдвищення квалiфiкацii Свинаренко
Довiдкавебiнар 2020 Свинаренко Т.I.
Гарант програми – Борисова Світлана Євгенівна,
доктор економічних наук, доцент, професор кафедри «Фінанси, банківська справа та підприємництво»
Факультет «Економіки та менеджменту»
Кафедра «Фінанси, банківська справа та підприємництво»
Завідувач кафедри – Єлецьких Світлана Яківна,
доктор економічних наук, професор
Web:Кафедра «Фінанси, банківська справа та підприємництво»
E-mail:fins@dgma.donetsk.ua
Галузь знань | 07 Управління та адміністрування |
Спеціальність | 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» |
Програма | Освітньо-професійна програма Концепція стратегічного розвитку ОП «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» на 2020-2025 рр. |
Обсяг програми | 90 кредитів ЄКТС на основі ступенів бакалавра, магістра, освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста |
Форма навчання | денна / заочна |
Тривалість програми, навчальні плани | денна – 1 рік 4 міс.(навчальний план); заочна – 1 рік 4 міс.(навчальний план ) |
Кваліфікація | Магістр підприємництва, торгівлі та біржової діяльності |
Освітньо-професійна програма «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» спрямована на підготовку фахівців з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, затребуваних на ринку праці, які володіють сучасними теоретичними знаннями, вміннями та практичними навичками у професійній сфері, здатних розв’язувати складні завдання і проблеми у галузі підприємництва, торгівлі та біржової діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог.
Особливістю програми є акцент, спрямований на адаптацію та впровадження в професійну діяльність знань, аналітичних, комунікативних, організаторських, підприємницьких навичок інтегративного підходу як одного із факторів формування загальних та спеціальних компетентностей майбутніх магістрів підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
Програма забезпечує студентоцентрований підхід, що дозволяє розкрити особистий потенціал, забезпечити розвиток освітньої траєкторії здобувача.
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації зроблено на підготовці фахівців високого рівня в професійній сфері організаційно-управлінської, аналітичної та науково-дослідної діяльності в області підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
Код н/д | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практика, кваліфікаційна робота) | Кількість кредитів ЄКТС | Силабус | |
Обов’язкові компоненти ОП (ОК) | ||||
ОК 1 | Глобальна економіка | 3,0 | ОК1. Силабус-Глобальна економіка | |
ОК 2 | Ділове та академічне письмо іноземною мовою | 3,0 | ОК2 Силабус-Ділове та академічне_письмо | |
ОК 3 | Методологія та організація наукових досліджень | 3,0 | ОК3. Cилабус-МОНД | |
ОК 4 | Технології soft skills | 3,0 | ОК4. РП Технології soft skills | |
ОК 5 | Фінансовий менеджмент у сфері бізнесу | 5,0 | ОК5 Силабус-Фін. менеджмент у сфері бізнесу | |
ОК 6 | Бізнес-діагностика та управління бізнес-діяльністю | 5,0 | ОК6 Силабус, Бізнес-діагностика та управління бізнес-діяльністю | |
ОК 7 | Біржовий менеджмент | 3,0 | ОК7.Силабус-Біржовий менеджмент | |
ОК 8 | Технологія управління торговельною діяльністю | 4,0 | ОК8. РП Технологія управл торг діяльністю | |
ОК 9 | Інноваційне підприємництво | 4,0 | ОК9. РП Інноваційне підприємництво | |
ОК 10 | Курсова робота "Бізнес-діагностика та управління бізнес-діяльністю" | 1,0 | ОК10. МР КР Бізнес-діагностика та упр. бізне-діялн. | |
ОК 11 | Виробнича практика | 3,0 | ОК11. РП Виробнича практика | |
ОК 12 | Переддипломна практика | 6,0 | ОК12. РП Переддипл. практика | |
ОК 13 | Кваліфікаційна робота магістра | 24,0 | ОК13. МР Кваліф. робота маістра | |
Загальний обсяг обов’язкових компонент | 67,0 | |||
Вибіркові компоненти ОП (ВК) | ||||
ВK 1 | Охорона праці в галузі та цивільний захист | 3,0 | 3,0 | ВК1 Силабус-Охорона праці в галузі |
ВK 2 | Технологія працевлаштування і професійний розвиток | 3,0 | ВК2 Силабус Технологія працевлаштування | |
ВK 3 | Психологія лідерства та професійної успішності | 3,0 | ВК4 Силабус-Психологія лідерства та професійної успішності | |
ВK 4 | Дисципліни з інших ОП ДДМА (загальної підготовки) | 3,0 | http://www.dgma.donetsk.ua/uvk-menedzhment.html http://www.dgma.donetsk.ua/magistr-z-ekonomiki-ta-organizatsiyi-sotsialnogo-zabezpechennya.html |
|
ВK 5 | Санація та реструктуризація підприємства | 4,0 | 20,0 | ВК5 Силабус-Санация та реструктуризація |
ВK 6 | Startup: теорія і практика | 4,0 | ВК 6 - Cилабус - Startup_теорія і практика | |
ВK 7 | Податковий консалтинг в бізнесі | 4,0 | ВК7 Силабус-Податковий консалтинг | ВK 8 | Антикризове управління бізнесом | 4,0 | ВК8 Силабус-Антикризове управління бізнесом | ВK 9 | Управління підприємницькими ризиками | 4,0 | ВК9 Силабус-Управління підприємницькими ризиками | ВK 10 | Контролінг в системі управління підприємством | 4,0 | ВК10 Силабус-Контролінг в системі управління підприємством | ВK 11 | Інвестиційний менеджмент | 4,0 | ВК11 Силабус-Інвестиційний менеджмент | ВK 12 | Стратегія торговельного менеджменту | 4,0 | ВК12. РП Стратегія торговельного менеджменту | ВK 13 | Електронний бізнес та E-комерція | 4,0 | ВК13 Силабус-Електронний бізнес та Е-комерція | ВK 14 | Управлінські комп'ютерні системи обробки фінансово-облікової інформації суб'єктів підприємництва | 4,0 | ВК14 Силабус-УКСОФОІСП | ВK 15 | Дисципліни з інших ОП ДДМА (професійної підготовки) | 4,0 | http://www.dgma.donetsk.ua/uvk-menedzhment.html http://www.dgma.donetsk.ua/magistr-z-ekonomiki-ta-organizatsiyi-sotsialnogo-zabezpechennya.html |
Загальний обсяг вибіркових компонент | 23,0 | |||
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ | 90,0 |
Працевлаштування на підприємствах будь-якої організаційно-правової форми (промислові підприємства, державні організації, підприємства торгівельної діяльності, науково-дослідні організації, страхові, інвестиційні компанії, вищі навчальні заклади тощо), в яких випускники можуть працювати фахівцями з ефективності підприємництва, консультантами з ефективності підприємництва, професіоналами з інноваційної діяльності, економістами з планування, фахівцями з управління активами, обіймати посади менеджерів, фахівців та професіоналів у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, а також займати посади викладача вищих навчальних закладів та науковця, спеціаліста науково-дослідницької установи, керівника та заступника керівника підприємства, установи та організації.
Випускники освітньої програми «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» придатні до працевлаштування за професіями:
- згідно з чинною редакцією Національного класифікатора України (ДК 003:2010):
- керівники підприємств, установ та організацій;
- керівники виробничих підрозділів (в оптовій та роздрібній торгівлі, у комерційному обслуговуванні, побутовому обслуговуванні, з реклами та зв'язків з громадськістю, керівники підрозділів матеріально-технічного постачання);
- керівники малих підприємств (в промисловості, будівництві, оптовій та роздрібній торгівлі, на транспорті, у складському господарстві та зв'язку, в комерційному обслуговуванні, побутовому обслуговуванні);
- менеджери (управителі) (у торгівлі транспортними засобами та їх ремонті, в оптовій торгівлі та посередництві у торгівлі, роздрібній торгівлі, побутовими та непродовольчими товарами та їх ремонті, роздрібній торгівлі продовольчими товарами, у сфері оренди машин та устаткування, сфері надання інформації, з дослідження ринку та, вивчення суспільної думки, питань комерційної, діяльності та управління, реклами, у соціальній сфері, систем якості, у сфері маркетингу, ефективності господарської діяльності, раціоналізації виробництва, інтелектуальної власності та інноваційної діяльності);
- дилери (біржові торговці) та брокери (посередники).
- згідно з чинною редакцією International Standard Classification of Occupations 2008 (ISCO-08):
- керівники (керуючі директори і управлінці, адміністративні та комерційні менеджери, бізнес-послуги та адміністративні менеджери, менеджери з продажу, маркетингу та розвитку, керівники служб інформаційно-комунікаційних технологій, професійні менеджери послуг, менеджери з роздрібної та оптової торгівлі);
- фахівці (адміністрування, з продажу, маркетингу та зв'язків з громадськістю);
- техніки та молодші фахівці (агенти з продажу та закупівель та брокери, агенти з бізнес-послуг).
ПРН 1. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності.
ПРН 2. Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення.
ПРН 3. Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети.
ПРН 4. Застосовувати бізнес-комунікації для підтримки взаємодії з представниками різних професійних груп.
ПРН 5. Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
ПРН 6. Вміти розробляти та впроваджувати заходи для забезпечення якості виконуваних робіт і визначати їх ефективність.
ПРН 7. Визначати та впроваджувати стратегічні плани розвитку суб’єктів господарювання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
ПРН 8. Оцінювати продукцію, товари, послуги, а також процеси, що відбуваються в підприємницьких, торговельних та/або біржових структурах, і робити відповідні висновки для прийняття управлінських рішень.
ПРН 9. Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності.
ПРН 10. Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків.
ПРН 11. Впроваджувати інноваційні проекти з метою створення умов для ефективного функціонування та розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур.
ПРН 12. Вміти здійснювати моніторинг і володіти інструментами бізнес-діагностики у сфері управління бізнесом, а також надавати й обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур.
ПРН 13. Вміти при виконанні завдань в професійній сфері застосувати універсальні надпрофесійні навички успішної участі у робочому процесі, зокрема командному, а також успішно соціалізуватися.
ПРН 14. Володіти методами та інструментарієм для здійснення моніторингу ринкових чинників та вміти визначати їх вплив на підприємницьку, торговельну та біржову діяльність в умовах глобалізаційних процесів сучасності.
ПРН 15. Вміти розробляти і надавати рекомендації щодо діагностики, організації та управління підприємницькою й торгівельною діяльністю та володіти технологіями управління біржовими операціями.
ПРН 16. Вміти опрацьовувати наукову інформацію, аналізувати й узагальнювати її, проводити наукові дослідження з використанням новітніх методів наукових досліджень та методології теоретичних та аналітичних досягнень в сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності, зокрема засобів ділового та академічного володіння іноземною мовою.
ПРН 17. Вміти продемонструвати знання і розуміння основ й технології управління торговельною діяльністю та визначати стратегію торговельного менеджменту.
Офіційне інтернет-представництво Президента України. – Режим доступу:http://www.president.gov.ua/
• Офіційний веб-портал Верховної Ради України. – Режим доступу:http://rada.gov.ua/
• Урядовий портал. – Режим доступу: http://www.kmu.gov.ua/
• Офіційний Міністерства економічного розвитку і торгівлі України. – Режим доступу:http://www.me.gov.ua/
• Офіційний сайт державний комітет статистики України. – Режим доступу:http://www.ukrstat.gov.ua/
• Офіційний сайт Державної фіскальної служби України. – Peжим доступу:http://sfs.gov.ua/
• Офіційний сайт Світового банку. – Режим доступу:https://www.worldbank.org/
• Офіційний сайт Асоціації українських банків. – Режим доступу:https://aub.org.ua/
• Офіційний сайт Міністерства фінансів України. – Режим доступу:https://mof.gov.ua
• Новинний портал Ліга. Бізнес. – Peжим доступу:https://biz.liga.net/
• Інформаційний портал Ліга: Закон. – Peжим доступу:https://ligazakon.net/
• Інформаційне агентство ЛІГАБізнесІнформ. – Peжим доступу:http://www.lbi.ua/
• Cambridge University Press. – Peжим доступу:https://www.cambridge.org/core
• Архивні колекції журналів. – Peжим доступу:https://www.sciencedirect.com/browse/journals-and-books?subject=economics-econometrics-and-finance ,https://www.sciencedirect.com/browse/journals-and-books?subject=business-management-and-accounting
Економічний науково-практичний журнал «Підприємництво та інновації». – Режим доступу:http://www.ei-journal.in.ua/
• Загальноукраїнський науково-практичний господарсько-правовий журнал «Підприємництво, господарство і право». – Режим доступу:http://pgp-journal.kiev.ua/
• Науковий журнал «Economics, Entrepreneurship, Management». – Режим доступу:http://science.lpnu.ua/uk/eem
• Науковий журнал «Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку». – Режим доступу:http://science.lpnu.ua/uk/smeu
• Збірник наукових праць «Економіка та підприємництво». – Режим доступу:https://kneu.edu.ua/ua/science_kneu/periodic/ekon_pidpr/
• Збірник наукових праць «Стратегія економічного розвитку України». Режим доступу:http://sedu.kneu.edu.ua/
• Науково-практичний господарсько-правовий журнал «Підприємництво, господарство і право». – Режим доступу:http://pgp-journal.kiev.ua/
• Науковий журнал: «Бізнес інформ». – Режим доступу:https://www.business-inform.net/main/
• Інформаційно-аналітичний наукометричний журнал. – Режим доступу: «Економіка. Фінанси. Право»:http://efp.in.ua/uk
• Науковий журнал: «Економіка і прогнозування». – Режим доступу:http://eip.org.ua/
• Збірник наукових праць «Приватне право і підприємництво». – Режим доступу:https://ndippp.gov.ua/content/
• Міжнародний науково-практичний журнал «Товари і ринки». – Режим доступу:http://tr.knute.edu.ua/index.php?lang=uk
• Журнал «Інвестиції: практика та досвід». – Режим доступу:http://www.investplan.com.ua/
• Науковий журнал «Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право». – Режим доступу:http://zt.knute.edu.ua/index.php?lang=uk
• Науково-практичний журнал «Східна Європа: економіка, бізнес та управління». – Режим доступу:http://www.easterneurope-ebm.in.ua/
• Електронний науково-практичний журнал «Інфраструктура ринку». – Режим доступу:http://www.market-infr.od.ua/uk/
• Електронна бібліотека України
• Національна бібліотека України імені В.І. Вернадського
• Репозитарій Центрально-українського національного технічного університету (категорія «Підприємництво»)
• Українська цифрова бібліотека (розділ «Економіка України»)
• Большая онлайн библиотека e-Reading (розділ «Бізнес»)
• Мислене древо (Українські інформаційні ресурси для освіти і науки, напрямок наук «Економіка»)
• Электронная библиотека (розділ «Економіка»)
• Библиотека Воеводина (категория Предпринимательство)
• Административно-Управленческий Портал (категории: предпринимательство, бизнес, биржевое дело)
• Найбільша англомовна база безкоштовних цифрових книг «Internet Archive» (категорії: business, trade, exchange)
Додаткова інформація:
Гарант програми – Гетьманенко Юлія Олександрівна,
Канд. екон. наук, доцент кафедри фінансів, банківської справи та підприємництва
Факультет «Економіки та менеджменту»
Кафедра «Фінанси, банківська справа та підприємництво»
Завідувач кафедри – Єлецьких Світлана Яківна,
доктор економічних наук, професор
Web:Кафедра «Фінанси, банківська справа та підприємництво»
E-mail:fins@dgma.donetsk.ua
Галузь знань | 07 Управління та адміністрування |
Спеціальність | 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» |
Обсяг програми | 240 кредитів ЄКТС на основі повної загальної середньої освіти 240 кредитів ЄКТС за скороченою формою на основі освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст», освітнього ступеня «молодший бакалавр» |
Тривалість програми | денна за повною формою – 3 роки 10 міс. денна за скороченою формою – 1 рік 10 міс. заочна за повною формою – 3 роки 10 міс. заочна за скороченою формою – 2 роки 10 міс. |
Форма навчання | денна / заочна |
Кваліфікація | Бакалавр з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності |
Освітньо-професійна програма «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» спрямована на підготовку нового покоління висококваліфікованих фахівців-бакалаврів з інноваційним мисленням, систематизованими знаннями та передовими компетентностями у галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», здатних розв’язувати складні спеціалізовані завдання та проблеми у сферах підприємницької, торговельної та біржової діяльності або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів організації і функціонування підприємницьких, торговельних, біржових структур і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Особливістю програми є акцент на забезпечення фінансово-економічної стійкості, рівноваги, безпеки, ресурсозбереження в галузі підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. Програма орієнтована на глибоку спеціальну підготовку сучасних суб’єктів підприємницької діяльності, здатних до швидкої адаптації до вимог сучасного бізнес-середовища; враховує діючі вимоги до вирішення практичних питань шляхом ув'язки програми підготовки з сучасними програмами бізнес-планування. Програма реалізується в активному дослідницькому середовищі.
Освітньо-професійна програма передбачає наступні професійні акценти: підготовка фахівців, орієнтованих на оволодіння поглибленими знаннями щодо системи оцінювання ринкових можливостей, бізнес-забезпечення діяльності підприємств, організацій та установ реального та фінансового секторів економіки; обґрунтування створення підприємства та управління його ефективною діяльністю, застосування сучасних методів і методичних підходів щодо формування конкурентоспроможної тактики та стратегії підприємницьких, торговельних та біржових структур; оволодіння оптимальними та збалансованими знаннями та навичками, необхідними для здійснення професійної діяльності, синтезу обґрунтованих ідей в галузі підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
Код н/д | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практика, кваліфікаційна робота) | Кількість кредитів ЄКТС |
Обов’язкові компоненти ОП | ||
ОК 1. | Іноземна мова | 13,0 |
ОК 2. | Фізичне виховання | 13,5 |
ОК 3. | Вступ до навчального процесу | 1,0 |
ОК 4. | Історія України та української культури | 7,0 |
ОК 5. | Українська мова (за професійним спрямуванням) | 3,0 |
ОК 6. | Філософія | 4,0 |
ОК 7. | Вища математика | 6,0 |
ОК 8. | Економіко-математичні методи та моделі | 6,0 |
ОК 9. | Регіоналістика | 5,0 |
ОК 10. | Інформатика | 5,0 |
ОК 11. | Основи економічної теорії | 5,0 |
ОК 12. | Мікро- та макроекономіка | 6,0 |
ОК 13. | Статистика | 5,0 |
ОК 14. | Безпека життєдіяльності та основи охорони праці | 3,0 |
ОК 15. | Економіка підприємства | 6,0 |
ОК 16. | Економіка праці та соціально-трудові відносини | 4,0 |
ОК 17. | Менеджмент | 5,0 |
ОК 18. | Маркетинг | 4,0 |
ОК 19. | Бухгалтерський облік | 5,0 |
ОК 20. | Гроші та кредит | 4,0 |
ОК 21. | Тренінг «Ділова кар’єра та технологія працевлаштування» | 1,0 |
ОК 22. | Фінанси | 5,0 |
ОК 23. | Податкова система та оподаткування | 5,0 |
ОК 24. | Бізнес-планування та організація підприємницької діяльності | 6,0 |
ОК 25. | Бізнес-планування та організація підприємницької діяльності (курсова робота) | 1,0 |
ОК 26. | Організація підприємницької та комерційної діяльності | 6,0 |
ОК 27. | Організація підприємницької та комерційної діяльності (курсова робота) | 1,0 |
ОК 28. | Біржова діяльність | 5,0 |
ОК 29. | Торговельне підприємництво | 5,0 |
ОК 30. | Фінансовий аналіз | 5,0 |
ОК 31. | Фінансовий аналіз (курсова робота) | 1,0 |
ОК 32. | Навчальна практика «Вступ до фаху» | 4,5 |
ОК 33. | Організаційно-економічна практика | 4,5 |
ОК 34. | Підприємницько-аналітична практика | 4,5 |
ОК 35. | Переддипломна практика | 6,0 |
ОК 36. | Виконання кваліфікаційної роботи бакалавра | 3,0 |
ОК 37. | Державна атестація (захист кваліфікаційної роботи бакалавра) | 3,0 |
Разом обов’язкові компоненти освітньої програми | 177,0 | |
Вибіркові компоненти ОП | ||
ВБ 1.1. | Трудове право | 3,0 |
ВБ 1.2. | Конституційне право | |
ВБ 2.1. | Договірне право | 3,5 |
ВБ 2.2. | Основи адміністративного права | |
ВБ 3.1. | Іноземна мова за професійним спрямуванням (розділ 1) | 3,0 |
ВБ 3.2. | Соціологія | |
ВБ 4.1. | Іноземна мова за професійним спрямуванням (розділ 2) | 4,0 |
ВБ 4.2. | Психологія управління | |
ВБ 5.1. | Іноземна мова за професійним спрямуванням (розділ 3) | 3,0 |
ВБ 5.2. | Політологія | |
ВБ 6.1. | Іноземна мова за професійним спрямуванням (розділ 4) | 3,0 |
ВБ 6.2. | Професійні етика | |
ВБ 7.1. | Інвестування | 5,0 |
ВБ 7.2. | Бізнес-моделювання | |
ВБ 8.1. | Фінансово-економічні ризики | 5,5 |
ВБ 8.2. | Аналіз ринкової кон’юнктури | |
ВБ 9.1. | Фінансова діяльність суб’єктів господарювання | 5,0 |
ВБ 9.2. | Зовнішньоекономічна діяльність підприємницьких структур | |
ВБ 10.1. | Інноваційний бізнес | 5,0 |
ВБ 10.2. | Комерційна діяльність | |
ВБ 11.1. | Оцінка та управління вартістю підприємства | 5,0 |
ВБ 11.2. | Ціноутворення | |
ВБ 12.1. | Контролінг та бюджетування діяльності суб'єктів підприємництва | 5,0 |
ВБ 12.2. | Державний фінансовий контроль та державні закупівлі | |
ВБ 13.1. | Звітність суб’єктів господарювання та фінансово-кредитних установ | 4,0 |
ВБ 13.2. | Міжнародні стандарти фінансової звітності | |
ВБ 14.1. | Інформаційні системи і технології у підприємництві | 4,0 |
ВБ 14.2. | Програмне забезпечення обробки комп’ютерної інформації | |
ВБ 15.1. | Соціальне страхування та відповідальність | 5,0 |
ВБ 15.2. | Електронна комерція | |
Разом вибіркові компоненти освітньої програми | 63,0 | |
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ | 240,0 |
Випускники програми можуть працювати керівниками та помічниками керівників підприємств, фахівцями з ефективності підприємництва, консультантами з ефективності підприємництва, професіоналами з інноваційної діяльності, економістами з планування, фахівцями з управління активами, а також обіймати посади менеджерів, фахівців та професіоналів у сфері підприємництва,торгівлі та біржової діяльності.
Випускники освітньої програми «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» можуть займати первинні посади (згідно з чинною редакцією Національного класифікатора України: Класифікатор професій (ДК 003:2010) та International Standard Classification of Occupations 2008 (ISCO-08)): економіст з аналізу господарської діяльності; економіст з планування; економіст з податків і зборів; економіст із ціноутворення; оглядач з економічних питань; консультант з економічних питань; аналітик з інвестицій; аналітик з кредитування; фахівець з управління активами, фахівець з фінансово-економічної безпеки, в інвестиційних фондах і компаніях (фахівець з біржових операцій, фахівець з депозитарної діяльності, фахівець-організатор торгівлі на ринку цінних паперів), брокерських конторах (брокер), оцінювач (експертна оцінка майна, оцінювач-експерт); економіст по матеріально-технічному постачанню; економіст по плануванню; фахівець у сфері матеріального (нематеріального) виробництва; дилер (біржовий торговець); агент з торгівлі майном; технічний та торговельний представник.
Після завершення освітньої програми випускники мають уміти:
1. Використовувати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності й уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях та застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності;
2. Мати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами; застосовувати систематизовані знання зі специфіки української мови, фахової термінології як основи професійної мови та стилістики службових документів; володіти іноземною, зокрема, англійською мовою, на рівні літературного пошуку і міжособистісного спілкування; уміння перекладати з іноземної мови на рідну текстів загальноекономічного характеру.
3. Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і застосовувати на практиці, захищати інтереси та права суб’єкта господарювання; аналізувати чинне законодавство у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, захищати інтереси та права суб’єкта господарювання.
4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; професійно працювати із сучасною комп’ютерною технікою, мати практичні навички щодо збору і обробки фінансово-економічної інформації, ідентифікувати сучасні методи обробки фінансово-економічної інформації та її систематизації.
5. Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; пояснювати, аналізувати та представляти власні дослідження у студентських збірниках наукових праць, фахових публікаціях у вітчизняних та закордонних спеціалізованих виданнях.
6. Оцінювати фактори техногенного впливу на навколишнє середовище, розробляти заходи охорони праці та безпеки життєдіяльності і методи захисту довкілля; застосовувати одержані знання й уміння для ініціювання та реалізації заходів у сфері збереження навколишнього природного середовища і здійснення безпечної діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур; поводитися ініціативно та відповідально до свого здоров’я і фізичного розвитку, використовувати засоби забезпечення безпечної діяльності відповідно до майбутнього профілю роботи, галузевих стандартів, норм і правил, а також необхідного рівня індивідуального та колективного рівня безпеки у надзвичайних ситуаціях.
7. Знати вимоги до діяльності за спеціальністю, зумовлені необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної і правової держави.
8. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально на основі етичних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства; працювати самостійно або в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягати професійних цілей, отримувати результат у рамках обмеженого часу з наголосом на професійну сумлінність та унеможливлення плагіату; постійно самонавчатися та продовжувати професійний розвиток; планувати та управляти часом у професійній діяльності.
9. Демонструвати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці; знання та розуміння загальних закономірностей функціонування і розвитку суб’єкта підприємництва в ринкових умовах, процесу розробки і прийняття обґрунтованих економічних рішень, теоретико-методологічних та соціально-економічних аспектів сучасних проблем економіки праці й соціально-трудових відносин, суті і значення всіх категорій грошових відносин, їх взаємодії, механізмів впливу на економічне середовище у контексті регіональної, національної та міжнародної політики.
10. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
11. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур; демонструвати знання та практичні навички з розробки бізнес-плану діяльності підприємства; володіти методикою планування та прогнозування; узагальнювати інформацію про форми, види, засади, методи здійснення заходів щодо підвищення конкурентоспроможності суб’єкта підприємництва; аналізувати основні процеси та явища економічного розвитку торговельного підприємництва, оптимальні методи продажу товарів.
12. Оцінювати характеристики товарів і послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності за допомогою сучасних методів; оцінювати зміни підприємницького середовища; створювати та управляти діяльністю власного бізнесу; визначати та використовувати економічні показники для обґрунтування відповідних рішень у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності; вміти застосовувати інноваційні підходи в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
13. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів; розробляти і здійснювати комплексні заходи щодо інтегрування вітчизняних суб’єктів підприємництва у світовий економічний простір; опанувати систему теоретичних знань з основ та методології виконання економічного та фінансового аналізу діяльності суб’єкта підприємництва; представляти отримані результати власних знань та умінь, здійснювати трансфер набутих знань та результатів; демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати.
14. Знати основи обліку та оподаткування в підприємницькій, торговельній і біржовій діяльності; формувати ефективні бізнес-комунікації з контрагентами в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності.
15. Застосовувати знання й уміння для забезпечення ефективної організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур з урахуванням ринкової кон’юнктури і діючих правових норм.
16. Знати основи бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків; впорядковувати базові уявлення про розроблення стратегічних напрямів формування фінансово-інвестиційної моделі розвитку суб’єктів підприємництва та управління ними, забезпечення їх конкурентоспроможності в умовах кризових ситуацій та демонструвати теоретичні знання щодо управлінських рішень з різним ступенем невизначеності та ризику у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
17. Використовувати методологію економічної науки, мікроекономічного аналізу поведінки суб’єктів ринку та особливостей розвитку макроекономічних явищ і процесів, критично осмислювати положення економічної науки у поясненні системних властивостей національної, регіональної економіки та економіки окремого суб’єкта підприємництва, пояснити зв'язок між фундаментальними економічними категоріями та професійною термінологією, узагальнювати та структурувати проблеми предметної області, а також розробляти відповідні організаційні (управлінські) рішення у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
18. Самостійно і під керівництвом проводити пошук інформації і систематизацію даних, узагальнювати інформацію, формувати висновки та пропозиції, викладати текст, виявляти ключові моменти, отримувати додаткові дані з використанням навчально-методичної літератури і необхідних програмних продуктів та апаратних засобів, джерел офіційної статистики, законодавчої бази, правових актів, баз статистичної інформації для аналізу і розв’язування професійних задач; здійснювати комп’ютерне оброблення, компонування даних, перевіряти їхню правильність, забезпечувати якість підготовлених документів.