
Четвертий вебінар Академії дослідників штучного інтелекту (АДШІ) відбувся 28 лютого в онлайн фор...
Середа, 05 березня 2025Ученість — солодкий плід гіркого коріння.
Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів
Вчись не для того, щоб знати більше, а для того, щоб знати краще.
Важлива не кількість знань, а якість їх.
Є тільки одне благо - знання й тільки одне зло - неуцтво.
Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність.
Бич людини - це уявлюване знання.
Знання - сила.
Знання - знаряддя, а не ціль.
Запам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним.
Четвертий вебінар Академії дослідників штучного інтелекту (АДШІ) відбувся 28 лютого в онлайн форматі. Він був присвячений питанням розвитку критичного мислення та застосування інструментів штучного інтелекту. Засідання вів професор Сергій Ковалевський, завідувач кафедри технології і управління виробництвом. На вебінарі йшлося про розвиток критичного мислення як запоруки розробки дійсно інноваційних проєктів за допомогою інструментів штучного інтелекту та інших інструментів для якісної розробки та представлення виконаних робіт на наукових конференціях.
Результати моніторингу роботи школярів, про які розповів Сергій Вадимович, говорять про вдалий старт започаткованого проєкту. Адже 8,7% школярів-членів АДШІ вже на початку періоду роботи розпочали створювати власні конкурсні проєкти на базі програм штучного інтелекту, або підходять до їх завершальної стадії. На початковій стадії знаходяться 16,1% школярів. На жаль, 74,2% ще не розпочали роботу. Мабуть вчителі і батьки ще недостатньо попрацювали над обмірковуванням теми конкурсного проєкту.
Цікаві очікування школярів від роботи над власними проєктами. Це від «дізнатись щось цікаве та корисне», банального «навчитися працювати зі штучним інтелектом» і амбітного «підвищити рівень самосвідомості», до досить несподіваного «як швидко генерувати «криголами» до уроків». Не зовсім зрозуміло, що автор мав на увазі, але здається ставилась задача, як у дитячій пісні з кінофільму про електроніка:
«…вкалывают роботы,
счастлив человек». (рос.)
Під час пізнавальної частини вебінару школярі дізнались про п’ять груп інструментів для створення проєктів. Це:
Також учні систематизували свої знання з критичного мислення, а також потренувались у виявленні помилок у своїх проєктах.
На вебінар був запрошений вчитель інформатики краматорської ЗОШ №3 Сергій Скрипник. Він тривалий час веде у своїй школі гурток робототехніки. Школярі працюють над різними цікавими проєктами. На зараз штучним інтелектом забезпечують підтримку учнівської творчої діяльності під час дистанційного навчання. Зараз працюють над створенням chat bot для різного використання. Гуртківці вже брали участь у конкурсі проєктів Малої академії наук та міжнародній студентській науково-технічній конференції «Молода наука – роботизація і нанотехнології сучасного машинобудування». Керівник гуртка Сергій Скрипник підкреслив, що участь у роботі АДШІ надала новий поштовх в учнівській творчій діяльності.
На сьогодні робота учнів шкіл Краматорська в Академії дослідників штучного інтелекту, створеної в ДДМА, є, безумовно, сучасною і своєчасною лабораторією, підґрунтям для формування творчого світогляду молодої людини.
Вячеслав Медведєв
Присутні були запрошені на міжнародну конференцію.