ПОЗАШКІЛЬНИЙ ТА СТУДЕНТСЬКИЙ ГУРТОК «ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В ТУРИСТСЬКО-КРАЄЗНАВЧІЙ РОБОТІ»
Керівники: к.т.н., доц. Суботін О. В.
Під керівництвом доцента кафедри АВП, к.т.н. Суботіна О.В. ведеться гурткова робота зі школярами міста та студентами кафедри АВП спеціальності 123 «Комп’ютерна інженерія» та 151 «Автоматизація та КІТ».
З 2019 року розроблена та втілюється освітня (навчальна) програма з позашкільної роботи «Цифрові технології в туристсько-краєзнавчій роботі» вищого рівня навчання (Наказ директора департаменту освіти і науки Донецької обласної адміністрації №312/163-19-02 від 05.09.2019 р.).
Мета програми полягає в формуванні відповідних компетентностей особистості засобами інформаційних технологій та робототехніки та застосування їх в туристсько-краєзнавчій роботі.
Навчальна програма реалізується у гуртку історико-краєзнавчого напрямку інформаційно-технічного профілю. Програма спрямована на залучення вихованців до сучасних технологій конструювання, програмування та використання роботизованих пристроїв (навчальні конструктори MakeblockUltimateRobotKit 2.0).
Передбачається два пов’язані напрями – робототехніка та інформаційні технології (ІТ). Основні знання та навички, що мають бути сформовані у вихованців, що працюють за програмою:
1. Конструювання мехатронних систем (МТС). Передбачається розробка фізичної моделі автоматизованої технічної системи (АТС), яка включає шасі, електронні компоненти, сенсори, виконавчі механізми тощо. Спочатку передбачається збірка робота за шаблоном (коробочна версія, конструктор), а далі – розробка АТС за індивідуальним проектом із використанням набору додаткових елементів, іншого конструктору або індивідуальних моделей.
2. Програмування МТС та/або АТС. Передбачається алгоритмізація процесу керування фізичною моделлю робота, програмування (графічне, з застосуванням базових мов програмування), а потім – програмування мікроконтролерівна «Ардуіно».
3. Оформлення проекту (роботи). Передбачається підготовка презентації з застосуванням як текстового, фото-, відеоматеріаліу, так і демонстрація фізичної моделі АТС. Для чого формуються навички застосування інструментів МS Office та графічних редакторів, а також монтування фото-, відео матеріалу.
Основні завдання програми полягають у формуванні таких компетентностей:
пізнавальна – оволодіння основними поняттями робототехніки, технічного конструювання роботів, написання керуючих комп'ютерних програм;
практична – закріплення та поглиблення вмінь і навичок конструювання роботів з використанням відповідних матеріалів й інструментів; удосконалення умінь і навичок програмування в галузі робототехніки та застосування їх в туристсько-краєзнавчій роботі;
творча – розвиток образного, технічного мислення, проектування та створення власних комп'ютерних програм та програм керування діючими моделями роботів, розвиток пізнавальної активності, стійкого інтересу до робототехніки;
інформаційно-комунікаційна – впевнене і відповідне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки та обміну інформацією під час проектування роботів або індивідуальних МТС та АТС; розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо);
соціальна – створення умов для самореалізації, соціальної адаптації дітей, виховання культури праці, дисципліни, точності й акуратності, вміння працювати в команді.